Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 944 ggr
Ebbsan
2011-07-13 22:58

Har jag tid med hund?

Hej, är ny här på hemsidan :) jag vill så gärna skaffa en hund, men har jag verkligen tid? , om vi säger att min dag kommer se ut ungefär såhär, Går upp kl 7 går en runda med Jycken på ca 30min, Och sedan vid 8 tiden blir jycken ensam hemma med katten till ca 3-tiden . (kanske lite tidigare vid 2 tiden i bland), osv…:D Min fråga är… Blir hunden ensam hemma förlänge? Den har ytterst lite sällskap med katten, Detta gäller mån-fre, ej sommaren

Annons:
Ebbsan
2011-07-13 23:00
#1

Glömde att vi självklart sedancpå eftermiddagen ta med vovven ut på massor av aktiviteter i skogen:)

[rightPAW]
2011-07-14 01:09
#2

Yep, det är för länge.

reverse
2011-07-14 09:04
#3

Det finns hundrastartjänster, hunddagis mm som du kan nyttja för att en hund inte ska bli ensam för länge (gäller ej valpar). Men även om du gör det så får du ha i åtanke att hunden ändå blir utan DIG länge varje dag. Och jobbar du hela dagen - kommer du då orka ägna nästan hela resterande delen av dagen åt din hund? Inte nödvändigtvis att rasta den, utan kvalitetstid där ni umgås, hunden uppmärksammas och blir sedd, inte bara befinner sig i samma rum som dig.

 //Lina

Ebbsan
2011-07-14 19:01
#4

Tack för alla svar!:)

Upp till toppen
Annons: