Annons:
Etikettallmänt-om-klickerträning
Läst 995 ggr
Chieko
2012-03-15 21:16

Klickar kaninen

Nu har jag börjat! Jag startade canis e-mailkurs och då fick jag ju ta tag i att gå och köpa en klicker. Så igår och idag har jag börjat klicka in honom. Trodde att den skulle vara för högljudd men det går bra! 
Han är dock inte så smart känns det som… Canis påstår att hunden förstår efter max 10-30 klick, jag har gjort betydligt fler nu och det är först nu som han kopplar klick = godis… Har börjat klicka bara när han låter bli handen med godis i ^^ Ska börja med target stick också enligt kursen, så får hitta något som kan ställa upp som det…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
PetraKarin
2012-03-20 16:52
#1

Kul! Fortsätt så!

Canis.se säljer flera olika slags targetsticks (http://www.canis.se/nettbutikk/produktpres.php?side=4&mid=253&s=4) men egentligen så fungerar vad som helst som target, post-it-lapp, blompinne med flörkula på, penna, musmatta, m.m.


Chieko
2012-03-20 19:12
#2

Det var ju så dyrt med fraktewn bara! Eller hände det något konstigt? Jag tog en flörtkula på pinne - med tillhörande studenthatt och garnklänning ^^ Den stod  en kruka och kände sig värdelös… Trollet tyckte i alla fall att den var intressant! Han har redan plockat av hatten… Rackarns unge till att provsmaka allt!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

PetraKarin
2012-03-20 23:21
#3

#2 Jo det är ju sant, kanske känns surt att bara köpa en pinne och betala 50-100 kr frakt, ofta köper man nog lite mer när man handlar på nätbutiker.


Upp till toppen
Annons: