Annons:
Etikettbeteenden
Läst 1455 ggr
E-l-vira
12/28/12, 6:38 PM

Blåsa bubblor i vatten

Hej!

Min sambo påbörjade ett trick med vår borderterrier som han inte orkade slutföra, så nu har jag tagit vid där han slutade :) Målet är att det ska se ut såhär: http://www.youtube.com/watch?v=POy-V08JACE

Vi började med att han tryckte ner nosen ganska långt i ett tomt glas, nu har jag fyllt det med vatten. Det första han kommer på att han kan göra är ju då att dricka det… Jag började då klicka väldigt tidigt så att han inte hann dricka men nu kommer vi inte vidare. Han dricker, och när jag inte klickar för det välter han ut vattenglaset… Såg nu att hon hade en form som hunden inte kan välta ut, ska köra på det nu men är det någon som har ett tips utöver det? :)

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Annons:
reverse
1/26/13, 11:04 PM
#1

Du kan prova att slänga ner en godisbit i skålen (med lite vatten) de första gångerna. Troligtvis kommer hunden att stoppa ner nosen för att ta godisen istället för att dricka vattnet och du kan då klicka det istället och snabbt fasa bort godisen i skålen.

 //Lina

E-l-vira
1/27/13, 1:01 PM
#2

#1 Tack, det skulle jag kunna testa :)

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Kelin
2/18/13, 1:36 AM
#3

Prova med t.ex post-it lapp under som en nos target.. Det kan också funka har dock kört fast när de gäller att på det på kommando..

Upp till toppen
Annons: