Annons:
Etikettbeteenden
Läst 4637 ggr
reverse
7/19/13, 6:33 PM

Just nu tränar vi på...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skriv vad ni tränar på just nu med ert djur. 😃

Just nu tränar vi på att Loke ska se rädd/olycklig ut. (Och ja, det är helt utan obehag)

 //Lina

Annons:
slarvigt
7/20/13, 4:06 PM
#1

Jag och min kanin tränar på att sätta de olika tricken bättre, tydligare, snabbare och framför allt till rätt kommando ;) Vi har haft en period när vi inte har tränat så mycket och den träningen som har varit har varit slarvig. Ordnung! :)

IngaTrnqvist
7/22/13, 12:21 PM
#2

Just nu tränar vi på 8:an baklänges. 
Brownie förstår väldigt snabbt (han kan redan slalom baklänges) 🙂

Sen har vi även börjat lite smått med korsa framtassarna :)

Cahira
7/22/13, 8:32 PM
#3

Fotgående. Det är en riktig utmaning med en hund som första året i sitt liv blev sparkad och slagen med käppar då han var för nära människor. (hans beteende säger mer än tusen ord) Men det börjar likna nåt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
8/10/13, 9:03 PM
#4

Vi tränar på att gå på tre ben, åttan och sedan befäster vi lite saker så som slalom :)

-

IngaTrnqvist
8/18/13, 7:01 PM
#5

Just nu tränar vi på handstand 🙂

[Lillmatten]
8/19/13, 9:12 AM
#6

Eftersom min hund fortfarande är valp så är det koppelträningen vi lägger mest krut på 😉

Annons:
Cahira
8/19/13, 6:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Stadga/tålamod. Ligg/stanna kvar! Han är otroligt mattesjuk så det är svååår träning. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

lol girl
9/4/13, 10:10 AM
#8

Just nu tränar jag och Iza på att vinka på kommando. :)

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Frida B
9/5/13, 4:34 PM
#9

Just nu tränar jag och Nimbus på slalom mellan benen, och förståss dog parkour i övrigt :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

ahlbergaren
9/9/13, 12:09 AM
#10

Just nu tränar vi mest intensivt på att inte jaga/göra utfall mot bilar och få ner en massa onödig stress & rädslor. Men även lite "småpill" i lydnadsmoment, framförallt apporteringen i LK1, som inte är speciellt kul enligt min hund 😛

Cahira
9/9/13, 3:44 AM
#11

#3 och #7 fortsätter. Jag försöker variera hans träning så mycket jag kan då jag själv tycker det är roligare, mer givande samt att jag är van vid en dvärgschnauzer som snabbt tappar fokus - så nu tränar vi på:

Fot/ingångar. Det börjar se rätt så snyggt ut. Försöker få fram stadga då han gärna står på bakbenen eller hoppar samt försöker få honom rak. 

Ligg/stanna. Jätteduktig så länge jag har en ihållande handsignal. Idag med störning av lekande kattungar och jag stod på avstånd. 

Han visade för första gången intresse av en pinne och även om han fortfarande är lite strykrädd så satt jag på marken och började försöka skapa lek av pinnen och började träna greppa som så småningom även ska bli släpp eftersom vi inte har något släppkommando ännu. Han har inget intresse för leksaker eller annat så att han visade intresse för en pinne var jättestort!

Han har även självlärt sig "boing!", att hoppa upp mot min utsträckta hand. Det kom efter handtargetträningen. :)

Påbörjade häromdagen ett slalom och han började greppa det relativt snabbt.

Tränar även balans på en hink. 

Så roligt med en will to please hund som är en oskriven bok, öppen för förslag så fort man är träningssugen. ❤️

Dom flesta grejer vi gör är för att öka självförtroende och mod, men tanken är att börja dansa freestyle så småningom. Men det är inte bråttom. :)

Ska även påbörja paw-awareness. Tasskontroll. :) Tror han skulle total-älska agility med så ska introducera honom till det i vår tror jag. Då är han två år så. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Jetaime
10/9/13, 5:45 PM
#12

Vi tränar in "buga" för tillfället :)

[Lillmatten]
10/9/13, 8:20 PM
#13

nu övar vi på att flera korta visslingar betyder att han ska sätta sig vid ens vänstra sida :)

Annons:
IdaKw
10/10/13, 5:47 PM
#14

Vi tränar på att backa och gäspa :)

Erika89
10/15/13, 10:44 AM
#15

Just nu tränar jag signalkontroll på sitt och ligg och så idag har jag börjat träna momentet snurra. :)

slarvigt
10/15/13, 12:06 PM
#16

Hoppa upp på ryggen medan jag ligger ihopkurad på golvet. Ska utvecklas till andra trick senare.

Anibaz
10/26/13, 8:47 AM
#17

Vi lägger ner allt krut på grundfärdigheterna inför Canisutbildningens examination.

Cahira
10/27/13, 3:14 AM
#18

:)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[_annaH]
10/27/13, 2:07 PM
#19

Gå fot tränar vi just nu :)

Luminous
10/30/13, 11:38 PM
#20

Just nu tränar vi på handtarget, hålla kvar nosen mot handen. det släppte äntligen ikväll :)

Annons:
IngaTrnqvist
10/31/13, 6:06 AM
#21

Vi finslipar rallymoment och fotgående 🙂

nadilda
11/6/13, 4:22 PM
#22

Håller på att klicka in "lägga gosemusen i skålen" med vovven just nu 😛

rumpenstiltzkin
11/6/13, 5:35 PM
#23

försöker träna snurra runt men den verkar svårlärd jämför med sitt, sitt fint och tass som min misse va snabb att lära sej :p

[Lillmatten]
12/29/13, 10:52 AM
#24

Jag försöker komma på trick som är bra i vardagen, t.ex som att dra upp rullgardinen, hämta strumpor mm 

Så just nu tränar vi på att han ska gå och lägga sig i buren när burdörren är stängd. Så först ska han öppna den, sedan gå in och så ska han stänga den efter sig :)

Schnailgull
2/25/14, 12:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Just nu tränar jag min lilla tjej på att vinka! :) Har ingen bild men lägger in en annan bild på ett trick vi gärna gör! :)

Frida B
2/25/14, 8:28 AM
#26

Nu när slalom mellan benen sitter hyfsat bra, har vi att han ska greppa saker… Det går väl inte så jättebra, men det går!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sofy
2/25/14, 9:58 AM
#27

Vi har tagit en paus i träningen av trix och tränar att vara lugn när grannarnas tikar löper men så fort vi fått lite ro ska vi lära oss att snurra åt vänster!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
Jetaime
2/25/14, 11:01 AM
#28

Vi har kommit av oss lite då jag knappt hunnit med att träna.. Men senaste vi tränade på var ta av strumpor och öppna lock till burkar…

Candy123
2/25/14, 7:00 PM
#29

Lady: 8:an Boss: fritt följ

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[FridaGenborg]
2/26/14, 12:17 PM
#30

Vi tränar på "ligg kvar" för tillfället :) Var ganska svårt i början, för helst ska man sitta i knät och göra tricks tycker Pussel, men det börjar ge sig! :D

LinDajSon
2/27/14, 9:35 PM
#31

Frishejpat lite med lillan, utmynnade i ett trick som går ut på att hon sätter tassarna på en gummiring (leksak) och trycker in nosen i den, hon får inte in hela snytan så hon ska få en större ring att jobba med men hon styr runt på den riktigt fint på golvet. :) Tänkte att hon kunde lära sig plocka upp den över nosen så att säga.

Lilja16
3/9/14, 12:36 PM
#32

Jag håller på att lära min hund att korsa framtassarna :) Problemet är att han vill lite för mycket och när han inte förstår så börjar han skälla och göra alla andra trick han kan och det är lite störande, men det är ju bra att han vill :)

Cahira
3/9/14, 11:07 PM
#33

Tränar inkallning nu med valpen innan han kommer in i tonårstiden. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

LekGott
3/10/14, 9:55 PM
#34

Inkalling, vänta, shapar in ¨runda¨, gripa/hämta och snurra tränar jag och min 5månaders aussie på. Varierar så allt kör vi inte på samma gång 🙂

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Annons:
HarrietKiara
3/11/14, 12:44 PM
#35

Vi kör mycket fokus och koncentration. Mycket svårt för Kelpiepojke som vill att allt ska hända på en gång. :)
Vi lägger in övningarna i LK1 momenten.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Cahira
3/23/14, 5:46 AM
#36

Inkallning med valpen går trögt, men rumsrenheten börjar gå bra. :)

Med Apache tränar vi mest rädslor/mod just nu. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

KickiG
4/12/14, 7:57 PM
#37

Började att shapa fram beteenden, få Lime att bjuda på beteenden vilket hon som crossover hund är väldigt dålig på. Plus att i förra hemmet var det önskvärt att vänta på order. Så för tillfället tränar vi på att stänga låda med nosen. Kom snabbt in i det, med hjälp av post-it lapp som target. Nu behöver vi bara få kraft i puffen och sedan namnge beteendet.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sofy
4/14/14, 12:17 PM
#38

Vi tränar på tricket Spinn och att få ur bomullen ur öronen på min grabb.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[FridaGenborg]
4/14/14, 2:23 PM
#39

Vi har backat tillbaka några steg och tränar just nu på inkallning, vilket alltid har fungerat bra men nu helt plötsligt så hör han ingenting 🤦‍♂️

Cahira
4/14/14, 6:24 PM
#40

Igår påbörjades "backa runt mig". Toppenkul!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Nicolew
6/8/14, 12:28 AM
#41

Med min cockertik håller vi på att mata in rutan inför LK2 :) Med min Schäfertik håller vi på med lite linförighet, samt läggande under gång!

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Annons:
IngaTrnqvist
6/8/14, 10:42 AM
#42

Just nu tränar vi på att förstå att apportbocken (och andra föremål) inte är livsfarliga att ha i munnen.

LekGott
6/8/14, 11:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Agility har vi precis börjar med :) I trickväg håller vi på med backa och sitt fint :)

Må gott!! 
Nathalie & Lego

nashjamie
7/25/14, 2:43 PM
#44

Vi tränar ligg med handsignal (för skojs skull), fotgående, ingångar och tanken är att börja med klossträning (när jag hittat en bra och hållbar låda) och så försöker jag snabba på henne lite när jag säger ligg - så hon slänger sig ner så fort hon får kommandot. Underlättar sen när vi tränar in ligg under gång :)

IngaTrnqvist
7/25/14, 3:51 PM
#45

Att låtsaskissa på kommando. Dock är väl tricket i princip klart :)

Anibaz
7/29/14, 10:13 AM
#46

Vi började med kantarellsök på drygt 3 veckor sen, vi tränade alltså markeringar till att börja med. Sen dess har vi knappt tränat alls, pga värmen som varit men det är väl det som ändå är i fokus och det vi kommer fortsätta med så fort det blir lite svalare + att jag måste köpa lite nya kantareller.

Jetaime
7/29/14, 6:43 PM
#47

För tillfället mest agilty.

Och i trickväg så "stå på händer" (delmoment, backa upp mot vägg) https://www.facebook.com/photo.php?v=723291221065269&set=vb.100001531924488&type=2&theater

[[tjattehonung]]
7/29/14, 7:29 PM
#48

Att gå på bakbenen

Annons:
[Cookie Monster]
8/1/14, 8:24 PM
#49

Vi har fastnat i "sitt fint" bubblan men polletten börjar äntligen trilla ner! Vi har nyligen börjat med "backa" vilket jag kommer att utöka med att backa upp på saker.

[FridaGenborg]
8/20/14, 11:55 PM
#50

Hoppa upp i famnen har vi tränat på och nu börjar det sitta ganska bra!

slarvigt
8/21/14, 11:11 PM
#51

Jag och valpen varierar just nu att träna på stanna och ligg :)

fridarebecka
9/1/14, 6:48 PM
#52

Gå fot, och att inte dra i kopplet. Sen har vi även fastnat i trickträningen, då han alltid tror att han ska rulla så fort jag sätter mig på golvet 🤔Det försöker vi träna bort :)

IngaTrnqvist
9/1/14, 7:23 PM
#53

Just nu tränar vi på en gemensam kedja vi ska göra på en uppvisning :)

nadilda
9/1/14, 9:23 PM
#54

Med vovven tränar jag allt möjligt😃 Dagens nyhet är dock att jag håller på klicka in mina tre dvärghamsterkillar. Har haft inklickade hamstrar som kunnat flera trix förut så är blev sugen att köra igång med bröderna bus 😛Är lite roligt att jämföra hur snabbt de lär.

KickiG
9/8/14, 7:51 PM
#55

Min mamma envisas alltid med att försöka få hunden att ge tass när hon ska ge en godbit. Så nu tänkte jag att jag måste väl lära hunden göra det, för att minska förvirrningen hos båda parter. Mamma "Varför ger hon inte tass?" Hunden ser ut att tänka "Varför rör hon i min tass?" medan jag försöker förklara "Hunden kan det inte, hon har aldrig blivit lärd vad det betyder".

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Jetaime
9/8/14, 8:31 PM
#56

Förfina "pang!" (spela död) till australian.shepherds trickutmaning! Sen "på händer" (stå på händer) och lite annat :)

KickiG
9/21/14, 12:00 PM
#57

Min hund är väldigt dålig på att erbjuda beteenden, och jag tänkte använda shaping helt från början med "tass". Men hon erbjuder nu bara att lyfta på vänster tass, så ändrade mig och tänker försöka få det till "vinka" i stället. Känns det är viktigare just nu att få henne att försöka och komma åt att belöna mycket än att blint stirra på ett visst trick.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

slarvigt
9/21/14, 12:21 PM
#58

#57 På min valpkurs brukar vi börja varje kurstillfälle med att "värma upp" genom att klicka för det första beteendet hunden gör och sedan vänta ut tills den upprepar det fem gånger, ta ett annat beteende fem gånger och ett tredje fem gånger till. Det kanske kan vara bra som träning för att få hunden att dels bjuda på samma beteende flera gånger, dels att byta beteende ifall det inte längre lönar sig? :)

IngaTrnqvist
9/21/14, 12:24 PM
#59

Skateboardtricks och kantarellsök :)

KickiG
9/21/14, 2:17 PM
#60

#58 Det låter som en bra sak att testa på. Jag har försökt att bara klicka en gång på ett beteende för att få hunden att erbjuda mera, men det verkar som att hon inte alls kopplar erbjuda med klick. Hon vet att klick betyder att hon gjort rätt och får godis. Att förbättra ett redan befintligt beteende går bra alltså.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

fridarebecka
9/21/14, 4:21 PM
#61

Just nu håller vi på att lära in att "komhit" inte betyder: kom hit så jag kan sätta på dig kopplet och gå hem, utan att det betyder hopp, lek, godis, skoj, brottning, kamp osv :) Trassel kommer gärna när man ropar, men bara för att sno åt sig godisen han erbjuds och sen sticka iväg lika snabbt 🤔

Perly
9/23/14, 12:52 AM
#62

Upp samt ner från saker :)

Alltid Oavsett

Annons:
Wenniz
9/23/14, 10:25 AM
#63

Jag har tagit upp träningen igen med Apportering och "Plocka upp" saker från golvet, att ha grejer i munnen är inte min hunds grej ;) Den andra hunden tränar på att backa baklänges. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
KickiG
10/21/14, 4:14 PM
#64

Håller fortfarande på att försöka få henne att fatta vinkandet. Och så har vi lagt till snurra runt, alltså gå runt i cirkel. Som vi knappt kommit någon vart med än 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Lillmatten]
10/22/14, 11:54 AM
#65

Städa, han ska ta pappersbitar från golvet och lägga det i soptunnan :)  Han har förstått att han ska plocka upp papperet men det är inte alla gånger han lägger den i soptunnan ;)

IngaTrnqvist
10/22/14, 12:00 PM
#66

Nu senast lärde vi in att klia på ryggen och köa bakom mig förra helgen. Härnäst blir det nog att försöka lära in att putta in en bandyboll i ett mål med hjälp av en " klubba" :)

Anibaz
10/28/14, 10:00 AM
#67

Hakan i backen i samband med platsliggning och ha en godis på huvudet (svåraste någonsin!)

Perly
10/28/14, 12:30 PM
#68

Tålamod/rätt fokus även vid större distraktioner 🙂

Alltid Oavsett

HarrietKiara
11/19/14, 1:31 PM
#69

Ace - uthållighet i FF, nosduttar i handen för apportering bla.

Eiki - kloss, följsamhet, nosduttar i handen, omvänt lockande

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Annons:
IngaTrnqvist
12/16/14, 8:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Fotgående på bakbenen. På halterna är det meningen att han ska gå ner och sitta fint. Bild från första träningspasset igår :)

[Lillmatten]
12/21/14, 8:42 AM
#71

Nu är det spela död som är på tapeten. Det går faktiskt riktigt bra! Dock så har han inte förstått att döda hundar inte viftar på svansen… 😉

Hymra
12/28/14, 11:38 PM
#72

Jag håller på att lära min häst att lägga sig ner 😃 har hittils övat 4 korta pass, och hon går runt lös med mulen i marken och krafsar med framhovarna i marken, ett naturligt beteende innan en häst lägger sig ner :)

[Josefiinee_]
2/11/15, 4:38 PM
#73

Hunden Zingo:  Lägger mest fokus på att gå bra i koppel. Men även en del tricks och dogparkour bara för skojs skull.  

Hunden Klara: Nosework och fritt följ är det som tränas mest, dock har vi en paus nu när hon löper. 

Hästen Isor: Fokuserar på att träna in bergsgeten, början till skolhalt och bättre böjning. 🙂

Cahira
2/12/15, 1:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Klickar åsnan på att få fötterna hanterade. Påbörjade detta förra vintern innan jag blev med valp och då jobbade jag bara på samma ben om och om igen. 

Men när jag försökte nu häromdagen så inte bara hade hon kommit ihåg träningen - hon hade lärt sig "Can I see your foot?" betydde den foten. För när jag försökte samma på andra frambenet för första gången så lyfte hon första hoven. 😍 Hur sött som helst! Så jag fick döpa hennes fötter. 😂

Andra benet blev Ankle så det skulle låta så annorlunda som möjligt. Gick finfint!

Jag kände mig modig. Åsnor är väldigt känsliga med sina bakfötter så jag klappade henne på rumpan för att se om hon var på humör och ville leka leken på bakbenen med. Och hon skiftade vikten i ett "ja" så jag frågade efter Heel (igen, nåt som låter väldigt annorlunda från foot och ankle) och hon lyfte på hälen! 😮 Det är ENORM framgång för en åsna som måste få lugnande för att få fötterna gjorda och brukar ställa all vikt på just det benet för kung och fosterland om hon inte vill. 

Så bara för sakens skull testade jag sista bakbenet med. Fick bli "Leg". Javisst! Hon lyfte hälen även där! 😮 Från att inte ens kunnat lyfta en framfot till att vara samarbetsvillig på alla fyra på ett ÅRS icke träning är helt otroligt!

Så jag avslutade med benet vi tränade i fjol så hon fick känna mer att hon lyftades och hon lyfte den så högt själv att jag kunde se undersidan av hoven. Jag är sjukt stolt över henne!

När jag kommit lite längre kommer jag filma. :) Vill ha mer träning på bakbenen så jag är 100% säker att hon inte sparkas. Hon har aldrig visat tecken på att sparkas men jag tar det inte för givet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

KickiG
2/12/15, 10:04 AM
#75

#74 Djur är ibland så sanslöst läraktiga att det är imponerande.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Cahira
2/12/15, 6:19 PM
#76

#75 Ja verkligen! Jag trodde jag kunde ha samma kommando på alla fötter - att hon skulle lära sig ordet = lyfta foten jag höll i. Och så lärde hon sig ordet för den foten. Hur sött som helst! När jag höll i andra benet och bad om foten och jag såg andra benet lyftas högre och högre så blev jag helt 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
KickiG
2/12/15, 7:43 PM
#77

#76 Hon stod väl där och lyfte och lyfte och tänkte att dumma blinda människa som inte märker att jag gör helt rätt 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Cahira
2/12/15, 8:44 PM
#78

#77 Haha ja hon lyfte högre typ som "Men jag gör det ju…?" så jag sa good girl och belönade… för hon gjorde ju rätt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sehvrin
2/19/15, 12:39 PM
#79

Just nu försöker jag lära in "nicka" med katten och förbättra tasstargeten. Nicka går väl lite sådär, men vet inte om det beror på omotiverad/okoncentrerad katt eller otydlig matte (troligen det senare).

Jag har också påbörjat ett nytt försök med att klicka in en av hästarna. Eftersom hon var rädd för klickern är det nu ordet "tack" som gäller. Försöker också hitta ytterligare ett bra klickerord så jag även kan klickerträna andra hästen, men tycker det är svårt att hitta bra och "snabba" ord.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: