Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1174 ggr
Cahira
2014-03-27 01:44

Klickerutmaning!

Jag har nu en ide för första klickerutmaningen! Fram till sista april har ni på er att lära in ett nytt trick/moment och filmar ert utgångsläge (hur det ser ut i början) och en sista filmning så nära sista dagen ni själva vill och det "par" som gjort den radikalaste framgången vinner äran! Översikt över svårighet på ras eller djur räknas in såklart. :) 

Jag vill att det ska vara ett moment eller trick ni inte kan redan, av den anledning att det ska vara lika för alla. Så, bäst utförande och störst svårighetsgrad på en månads tid vinner alltså. :)

När ni visar utgångspunkten får ni gärna berätta vad det är ni tänkt lära in. 

Lycka till!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Majken!
2014-03-27 21:56
#1

Kul! Jag behöver klura på den här utmaningen. Det kan eventuellt bli inlärning av rutan, men jag får återkomma!

Cahira
2014-03-27 22:01
#2

Ja jag skrev i förskott så folk har tid att tänka med. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

lillvilda
2014-04-06 14:24
#3

åh vad roligt!

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

IdaKw
2014-04-09 12:54
#4

Jag ska försöka hinna med något! Men har inte så mycket tid mer än denna vecka haha, men får se om jag hinner med!

Cahira
2014-04-09 23:45
#5

#4 Kanske finns nåt inte överdrivet avancerat att lära in? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IdaKw
2014-04-10 00:25
#6

#5 Ja, vi är i full gång! Men återstår att se hur resultatet blir ;). Hon lär sig relativt snabbt iallafall! :)

Annons:
Cahira
2014-04-10 00:28
#7

Jag själv påbörjade valpen igår men glömde filma ett utgångsläge så får se om jag påbörjar nåt nytt med honom, med tvååringen eller med hästen eller åsnan. Är ju bara början av månaden än så. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IdaKw
2014-04-10 00:33
#8

Åh vad kul att klicka med häst och åsna! Jag hade en liten kris när en del av filmerna raderades för att kameran knasade, men räddade upp det :). 

Jag håller på att klicka in min ena kanin men tror inte jag hinner fixa något med honom tyvärr, jag tycker det är lite svårare med kanin, men jag är nog bara lite ovan :/

Cahira
2014-04-10 00:36
#9

#8 Förstår, jo jag vet inte hur snabbt åsnan lär sig riktigt och hela gården är som en enda dypöl just nu så står och väger lite fram och tillbaka. Apache haltar (sträckt sig) och valpen har typ noll koncentration nu när han börjar bli tonåring och båda seniorerna har ingen lust att lära sig. Så jag vet inte helt hur det blir här heller. :P

Du kan ju lära honom "sitta fint"/stå på bakbenen kanske? Borde väl gå att lära in relativt fort då det är ett naturligt beteende? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IdaKw
2014-04-10 00:45
#10

Alltid kul med dypölar 👍. Haha, men det går nog fin fint, något lär man ju kunna "klicka" till på en månad, både du och jag! :)

Ja, det gör han ju hela tiden det godis/gosmonstret vill bara upp i famnen och äta. Men jag har lite svårt att få honom att koppla klicket med belöning, jag får nog ge det mer tid kanske? Eller så är han för fokuserad och inne i att jag har godis att han kopplar bort allt annat ;)
Jag har ju 3 till kaniner och en kisse, men dom har inte samma "vilja", dom är mer envisa och studsar åt ett annat håll mer.. Medans denna kanin är mer som en hund och mer kontaktsökande/arbetsvilig, dock just ett väldigt stort matvrak ;). Kanske funkar att belöna med gos? Hmm..

Cahira
2014-04-10 00:48
#11

#10 Är ju värt att testa! Med vissa av djuren säger jag "Yes!" istället för klicket från klicker av olika anledningar (fulla händer, klickerrädsla etc) och de brukar klara det riktigt bra. Du kanske inte klickat in länge nog? Klick-godis-klick-godis-klick-godis-klick-godis. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IdaKw
2014-04-10 00:54
#12

Ja, får ge godiset ett tag till, annars testar jag med gos! Tänkte först att han kanske är döv (inte jätteung haha). Men han kommer som ett skott när jag ropar eller skakar matskålen, så det tror jag ej.. 😎

IdaKw
2014-04-10 00:55
#13

Kan ju tillägga att vi klickat in i kanske 4-5 dagar. Och jag möjligtvis har för lite tålamod och är för van vid hunden som lär sig lite snabbare, men det ska gå!

Annons:
Cahira
2014-04-10 01:03
#14

Men du, testa skaka matskålen som klick? ☝️ Och ge en godis?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IdaKw
2014-04-10 01:23
#15

Haha, tror du det funkar? Skulle ju vara galant 😃

Cahira
2014-04-10 01:39
#16

Värt att testa! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

KickiG
2014-04-12 19:58
#17

Oj oj, såg den här först nu! Vad ska jag hitta på? Undrar om vi hinner lära oss något.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Cahira
2014-04-22 01:12
#18

Hur går det för er? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IdaKw
2014-05-05 19:29
#19

Förlåt så mycket! Men har haft megamycket att göra och inte riktigt hunnit med. Men kommer det en till så ska jag vara med, och faktiskt hinna i tid!

Cahira
2014-05-06 04:59
#20

Jag hann inte heller så ingen fara. Jag har så fullt upp just nu så vet inte om jag kan komma på nån ny utmaning just nu, men om någon känner sig manad så kör på! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Wenniz
2014-06-14 22:37
#21

Hoho kanske ska haka på, måste bara komma på¨något att träna in :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Sugar Mist
2014-06-26 05:25
#22

Hur blir det med det här? :)

-

Cahira
2014-06-27 05:44
#23

Nagon som kanner sig manad far garna halla i detta. Jag har en trasig dator och kan bara kolla in nar jag lanar Mikes dator och resten av tiden har jag fullt upp.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
2014-06-27 05:48
#24

#23 Är inte riktigt förstådd i hur utmaningen ska gå till, annars hade jag gärna hållt i den!

-

Cahira
2014-06-27 05:50
#25

Bara komma pa nat kul som alla kan delta pa oavsett vad for djur man har (darfor jag forsokte valja ett diffust tema)

Behover inte vara en tavling heller, bara utmaning for en kul grej att gora saker tillsammans. Ideer, motivation, pepp, hjalp osv. 

Lite for att fa aktivitet pa sajten och lara kanna varandra battre. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: