Annons:
Etikettbilder-och-video
Läst 867 ggr
Cahira
1/22/15, 8:20 PM

Klicka utan klicker

Min vän har nyss blivit med katt och var nyfiken på klickerträning och jag tänkte att bästa sättet att förklara var både text och video så jag passade på att klicka Owatonna som jag inte gjort än men tänkt göra. Köpte kattgodiset för 2 dagar sedan så det passade verkligen perfekt. 

Min väns katt var rädd för klickern och jag brukar klicka med ett "yes" för det är ett så tydligt ljud och ord slarvar man inte bort som klickers. 😞

Hursomhelst. Jag har INTE klickat in henne innan, jag bara kör på. Jag gjorde henne intresserad av godisen och gav henne den. Jag höll ut två fingrar som hon nosade på för att se om jag hade mer gott till henne, yes och en till. Hon fattade rätt fort att om hon nosar på mina fingrar så får hon en till. Jag började flytta handen för att se om hon fattat, vilket hon hade. Jag jackpottade när hon fick gå några steg för att nå targeten som senare kommer heta Touch.

Jag började hålla fingrarna över hennes huvud för att se om hon skulle sträcka sig efter mina fingrar vilket hon gjorde så när båda frambenen lämnade sängen jackpottade jag igen och avslutade sessionen. Hon fick ett par extra bara för sakens skull efter jag stängde av kameran. 

Owatonna är 9 månader.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: