Annons:
Etiketttricks-aktivering
Läst 742 ggr
Cahira
2015-03-14 04:19

Imponerad!

Jag är en tricknörd egentligen, tricks tricks tricks! Men senaste året har varit så kaotiskt med sjukdom och annat att min chinese crested Frodo har senaste året bara fått träna på vardagshyfs, hantering m.m. annars har han varit "snorungen" som stör gammelhundarna och busar med katten och "storebror". Han är mammas plåster och otrolig mysig och härlig och han är jätteduktig på hanteringen vilket är SKÖNT!

Men jag har inte tränat tricks med honom på säkert ett helt år. Jag fick hem honom 11 januari 2014 och han föddes oktober 13 och när han var pytte påbörjade jag klickerträning med honom för skojs skull. Och ikväll kändes som äntligen rätt kväll att plocka upp träningen igen. 

Och åh så imponerad mammahjärtat kan bli när "valpen" kommer ihåg sitt, ligg, stanna, (kom men det använder jag ofta), skall och touch efter så lång tid och han var så liten!

Jag är så stolt över honom! Jag tänkte småstarta honom inför dog parkour i sommar, men på "valpnivå" så hela skelettet kan växa klart innan vi gör något avancerat. :) 

Ikväll tränade jag greppande av leksak för jag vill att han ska kunna apportera leksaker till mig för eventuell städning sedan och det var lagom lätt att träna på sängen jag satt på. Och han bjöd på ett beteende som fick mig att brista ut i gapskratt! Han låg platt på mage med frambenen framåt och bakbenen utåt som en groda och såg ut som att han försökte simma på sängen med "framåtryckningar" och det såg för dumt ut! Vore himla kul att fånga som trick! 😂 

Har era djur bjudit på något oväntat roligt beteende? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Anibaz
2015-03-14 21:14
#1

Har ju aussie och tervueren så det blir inte annat än massa knäppa beteenden 😃

Men en sak jag blev så himla förvånad över för inte så länge sen var när jag höll på fjanta med aussien och bara körde lite spontana trick med henne. Bad henne snurra och då tittade terven först på henne och sen på mig innan han bjöd på en snurr.  Då hade jag inte lärt honom det innan utan vi hade bara påbörjat det för länge sen men fick aldrig klart tricket så det var jäkligt roligt att se hur han verkligen tog efter henne. Nu kan han snurra på kommando 😉

Cahira
2015-03-15 02:26
#2

#1 Sånt är så himla läckert - när dom lär sig efter varandra!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Jaxination
2015-03-19 18:40
#3

Roligt och roligt..  Så fort ett galler välter gör han detta, oavsett vart han eller gallret är. ;)

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Frida B
2015-05-26 11:02
#4

Kanske inte roligt, men underligt. Nimbus kan nostarget, men jag har inte lärt honom att hålla nosen länge på någonting utan bara toucha. Men ändå när jag shejpar någonting från grunden, är det första beteendet han bjuder på att lägga nosen på föremålet/mig/golvet och bara sitta så i upp till en minut… :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cahira
2015-05-26 23:20
#5

Men sött! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: