Annons:
Etiketttricks-aktivering
Läst 900 ggr
Cahira
2015-07-29 20:33

Favorittricket?

Vad är ert djurs favorittrick? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
reverse
2015-07-30 16:46
#1

För Loke är det nog att "fjäska" ("sitt vackert" brukar många kalla det) för det är generellt hög utdelning på det vem man än gör det för. 😎

För lilla Gaia är det att gå på bakbenen. Hon går mer på två ben än fyra känns det som…

 //Lina

Cahira
2015-07-31 01:08
#2

Haha åh sött!

Ixxis favorit är att vinka och buga, Apaches är helt klart fot för han dunsar rumpan i mig så fort han får chansen. Frodos favorit är skall, Diggers är spela död och Andy är sitt fint.. enda han kan. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

slarvigt
2015-08-05 21:42
#3

Sot kan inte så många trick än direkt, men det hon chansar på först är ofta "snurra" :) #2 Hur lärde du in vinka? Vi håller på med det nu och har valt att freeshejpa det (jag försöker få in sådana övningar ibland, tänker att det är bra). Än så länge lyfter hon bara lite på tassen och kommer inte riktigt förbi det (men vi har inte hållt på så länge så det släpper kanske så småningom). Alltid nyttigt att höra hur andra gör dock tänker jag :)

Cahira
2015-08-06 01:05
#4

#3 Jag kör med luring och jag började med sitt fint och bara helt enkelt belönade viftningar av tassarna under sitt fint när hon ville sätta en tass mot en av mina händer eller så. :) Hon är klickerrädd så vår träning har varit lite annorlunda men nånstans på vägen så fattade hon att när jag vinkade åt henne så ville jag att hon satt vackert och viftade på tassarna mot mig. Ursött. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

slarvigt
2015-08-06 09:37
#5

#4 Okej, det låter supergulligt! :)

Hogwarts
2015-08-06 14:44
#6

Puss och tass

Annons:
Cahira
2015-08-06 22:09
#7

#5 Jag kan filma, ge mig en stund att filma och ladda upp. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-08-06 22:31
#8

När hon var yngre (blir 12 i februari) så hade hon mer styrka i ryggen och kunde sitta längre och vinka "hårdare" men hon har varit trickpensionerad i tre år nu och har inte samma styrka att balansera längre så är inte lika sött som det en gång var men sött ändå. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IngaTrnqvist
2015-08-08 01:09
#9

Jag vet inte riktigt om han har någon riktig favorit, men de han brukar brainstorma med när klickern kommer fram är handstand, ducka, buga, cop-cop, ta upp saker i munnen och kasta runt med eller randomtargeta närmaste platta föremål (a)

Cahira
2015-08-08 02:48
#10

Inte lätt när man kan mycket. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

slarvigt
2015-08-08 10:07
#11

#8 Åh så gullig, gamlehunden

Cahira
2015-08-09 02:06
#12

Ja hon gör det bra fortfarande. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Lindorm
2015-09-23 12:32
#13

Två av mina hästar älskar "smila". Den tredje är helt galen i att lyfta hoven och skaka på huvudet :)

http://hastinspiration.blogspot.com/

https://www.facebook.com/Fotografagneswadenback

Annons:
burmamys
2015-09-23 16:35
#14

Tycker mina katters favorittrick so far speglar deras personligheter! =)

Simon, som är väldigt snäll och lyssnande och artig av sig, vill gärna säga "tack" då han sträcker fram tassen mot handen med godiset, medan Saga som är mer rakt på och väldigt lite tålamod älskar "hopp" då hon hoppar mot och slår tassarna runt handen med godiset! =P

Upp till toppen
Annons: