Annons:
Etikettbilder-och-video
Läst 1055 ggr
meerschweinchen
8/2/15, 8:26 PM

Tricks med Jackie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte göra en egen liten trickstråd för Jackie där vi delar med oss av våra trickträningar bland annat. Jag har kikat in lite här förut för att få inspiration till min träning och tänkte att det kunde vara roligt med en egen tråd. Så förhoppningsvis kommer det lite bilder och videos.

Jag kanske borde presentera Jackie lite kort. Jackie är en liten sheltie på två år som älskar att träna och få tänka. Hon hänger med på det mesta och vi tränar lite tricks men även rallylydnad där vi nu ska börja med fortsättnings klassen.

Mvh Sabine

Annons:
Cahira
8/3/15, 4:29 AM
#1

Underbart med en klickertråd! Följer! 🌺 Och lycka till med rallylydnaden. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

meerschweinchen
8/9/15, 1:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En bild på senaste tricket vi lärde in, "buga" 🙂

Mvh Sabine

Cahira
8/10/15, 9:43 PM
#3

Bra jobbat! 👍 Söt också!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

slarvigt
8/26/15, 6:58 PM
#4

#2 Kan du inte skriva hur du gör för att lära in de olika tricken också? Det finns ju så många sätt och det är så olika mellan olika hundar vad som funkar bäst, men det är intressant att läsa om tycker jag! :)

meerschweinchen
9/11/15, 2:44 PM
#5

#4 Visst kan jag de. Buga lärde jag in genom att de första gångerna visa med handen. Jag drog den neråt nästan rakt under henne och klickade då när hon gjorde antydan till att göra en "bugning". Jag tog bort mitt handtecken fort när hon hade fattat och lät henne försöka själv. Vi hade lite problem med att hon helst ville lägga sig ner så jag fick vara tydlig och vara snabb med klicket så att hon skulle förstå. Därefter började jag lägga in kommandot precis innan hon gjorde bugningen. 

Jag ska försöka filma in när vi gör lite trick och lägga in här. Har även börjat eller egentligen fortsatt med "apport" träningen vilket jag skulle kunna filma in för att visa var vi ligger just nu :)

Mvh Sabine

slarvigt
9/12/15, 9:27 AM
#6

#5 Kul! Gör gärna det :) Spännande att höra hur andra gör. Jag håller på att lära min hund buga nu, i början lekte jag med henne och ställde mig själv i lekposition och smällde ner händerna framför mig och då gjorde hon likadant, haha. Så kul tycker jag :) Så nu när jag tar fram en leksak så ställer hon sig och bugar med en gång - nu måste jag bara byta kommando :)

Annons:
meerschweinchen
11/23/15, 1:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Ja det är alltid roligt att höra hur andra gör. Smart sätt du hade, att jag inte tänkte på det! Tror det hade varit enklare (och roligare) för Jackie. 

Just nu håller vi på att träna in "sitt vackert" fast jag kommer nog kalla det kaninen eller något annat. Har precis börjat men jag gör så att jag för handen uppåt för att visa henne. Vi är bara i början än så jag låter henne ta stöd mot min arm eftersom hon inte riktigt orkar hålla sig uppe än.

Mvh Sabine

burmamys
11/23/15, 10:48 PM
#8

Så söt hon är! Påminner mig om min sheltie som jag hade som barn.

Cahira
11/24/15, 6:33 AM
#9

Vad fin och duktig hon är!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

meerschweinchen
11/24/15, 3:08 PM
#10

#8, #9 Tack så mycket!

Mvh Sabine

slarvigt
11/26/15, 12:44 PM
#11

Ja, jättefin och duktig! ❤️

meerschweinchen
12/10/15, 2:33 PM
#12

Hittade detta gamla klipp, lite tricks. Ett rätt så tråkigt klipp men kan ju alltid visa det och ska försöka filma och fixa ihop något nytt. 

https://www.youtube.com/watch?v=bC-rR2t8ou0

Mvh Sabine

Cahira
12/18/15, 6:17 PM
#13

Men gud så söt man får vara! ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: