Annons:
Etikettallmänt-om-klickerträning
Läst 865 ggr
Cahira
11/24/15, 6:47 AM

Klickerplaner i vinter?

Har ni några planer för i vinter? Några vintertricks? Bättra hanteringsbeteenden? 

Som jag skrev i annan tråd har jag börjat fundera på vad jag vill lära hästen Enya i vinter. Har inte kunnat träna henne på nästan ett år och det kliar i mig att plocka upp det igen! Behöver damma av hanteringsträningen med åsnan Lizzie också. Vill kunna plocka upp hennes hovar med full tillit och än så länge är vi bara på ett "mja, sisådär" med en hov. Det är stort för henne men det behöver mycket jobb ännu. Varit för mycket fokus på hundarna även om det behövdes. 

Funderar även på om det finns några jultricks att göra med hundarna så hör gärna vad ni har för inspiration oavsett djurart. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
IngaTrnqvist
11/24/15, 9:24 AM
#1

Planerar att debutera HtM i februari, så det blir en hel del finslip i det. Han har av någon anledning blivit väldigt sned i sidgående i pos 3, samt av iver flyter ut en del i vanlig fot (pos 1), så det blir att jobba på. Detaljträning är kul :)

Sen lär det ju bli en hel del fjolltrick med, får se vad vi hittar på där.

meerschweinchen
11/24/15, 3:21 PM
#2

Jag och Jackie kommer debutera i rallylydnad fortsättningsklass i vinter om allt går som det ska. Förutom det blir det tricks träning, just nu håller vi på med sitt fint. Jag funderar på att nästa blir "backa" vilket kan vara bra att kunna inför de högre klasserna i rally. Sedan är jag lite sugen på att testa mig fram lite i freestyle och få ihop ett program. Får se hur det går men jag kanske ger det ett försök. 

Det lät roligt med jultricks! Kanske man ska försöka komma på något, min fantasi är noll just nu så måste tänka efter lite.

Mvh Sabine

Cahira
11/30/15, 5:57 AM
#3

#1 Gud vad kul! 

#2 Freestyle är så otroligt kul, älskar det! Vill tävla men har aldrig kommit så långt än. :) Min fantasi är inte den bästa heller tyvärr. 

Jag kommer på nåt vis eller annat göra lite träning på att lära sig att lära sig med kvigan Brownie också. Har velat träna en kalv eller ko sedan jag kom hit men har tänkt avvakta tills jag fått ordning på resten (hälsan till exempel) men hon är snäll som en labbe så jag vill inte missa fönstret att passa på medans hon är ung! Det är den som tittar in i kameran på bilden. :) 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

meerschweinchen
11/30/15, 6:35 PM
#4

#3 Jag tror att Jackie kommer tycka freestyle är super roligt. 

Åå va roligt att träna ko. En söt en dessutom :D

Mvh Sabine

IngaTrnqvist
11/30/15, 8:07 PM
#5

#3 Vad spännande att träna med en ko! Skulle också vilja prova att klicka ett annat djur, provade med Nisskatt men det gick inget vidare. Han tyckte att han själv kunde bestämma om han skulle ta godis eller inte, gå till targeten eller inte osv. Tjusigt namn på kvigan förresten (y)

Cahira
11/30/15, 9:30 PM
#6

#5 Ja visst är namnet tjusigt, tänkte jag inte ens på! 😂 Hon var mjölkchokladbrun som kalv så "the brown one" blev the brownie och sedan bara brownie. xD 

Jag älskar att klickerträna olika typer djur så jag är jättetaggad att påbörja henne så jag iallafall har en startgrop. :) Ska komma på vad jag ska lära bara. Funderar på target men då måste jag komma på en bra target stick. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
burmamys
12/18/15, 12:38 PM
#7

Mitt mål i vinter är att få min katt Saga att lugna sig när vi tränar…😉 Ibland går det riktigt bra men hon ÄLSKAR ju detta så mycket så hon kommer och hämtar mig när det är dags (och då lufsar Simon efter) och hoppar upp och ner och skriker när jag öppnar godispåsen… 🥵 Jag brukar försöka vänta ut henne tills hon lugnar sig, men ganska ofta blir de första klicken ändå väldigt speedade innan hon varvar ner… Simon väntar tålmodigt i bakgrunden på att hon ska lugna sig. Tips, någon?🙂

burmamys
12/18/15, 12:39 PM
#8

Å så måste jag säga, vad häftigt att få klicka en ko!😃 De är betydligt klokare än vad många tror…!

Cahira
12/18/15, 8:35 PM
#9

Ja otroligt klipska djur, korna!

Vad gäller lugna ner så tränar jag precis samma med Apache just nu. Jag går efter detta och samma borde ju gälla katt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

burmamys
12/19/15, 6:48 PM
#10

Ja det ser ju logiskt ut! Tack så mycket 👍 Känns bara som att det lätt går inflation i antalet godisar per dag… När jag tänker efter så är det ganska likt det jag redan gör när det är middag, för att de inte ska tigga på bordet - allra helst hoppar de upp på bordet mitt ibland tallrikarna! Jag har låtit dem slicka pyttelite sås från fingret när de varit helt passiva och inte längre tittat på mig eller maten. Numera kommer de ibland och sätter sig eller lägger sig i närheten tills jag ätit färdigt, och ibland hittar de helt enkelt på något annat att göra. Vore fint om det gick att generalisera till klickerträningen…🥵

Marieangelica
12/22/15, 6:15 AM
#11

Vi ska jobba mycket med Rallyn och sen även  träna in någon/några nya trix. :)

Cahira
1/9/16, 9:43 PM
#12

Hehe ja burmor gillar att utmana ens intellekt det är ett som är säkert. xD 

#11 Kul! Några speciella tricks i åtanke? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: