Annons:
Etiketttricks-aktivering
Läst 1723 ggr
reverse
4/24/11, 4:14 PM

Klickertränade hästar

De här hästarna är klickertränade och kan massor av roliga tricks. Skrattande

 //Lina

Annons:
reverse
5/6/11, 11:45 AM
#1

¤putt¤

 //Lina

Chilli10
5/6/11, 11:49 AM
#2

Shit vad häftigt :) Synd att jag inte rider längre, annars hade det varit cool att testa klicker på min gamla medryttarhäst också.

CelsiusT
5/7/11, 6:26 PM
#3

Jag klickertärnar min häst. Försöker att så långt som möjligt använda det i både hantering, ridning och i trickträning. Dock så är det inte hela tiden jag har klickerdosan med mig, men tänket bakom försöker jag att använda för att lösa situationer.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lojs
5/8/11, 9:50 AM
#4

#3 Man ska dock vara försiktig med att testa klickerträning på häst, av flera anledningar. Om det är fler som har hand om hästen så är det till exempel inte särskilt snällt att först lära den att prova olika beteenden, sedan är det någon som daskar till den när den provar någon förstärkt beteende i fel situation. :(

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Zaphix
5/8/11, 10:51 AM
#5

Klickertränar också min häst, inte i samma grad som CelsiusT, utan mer när jag vill lära in endel saker och vill förbättra endel saker. Beror på vad det är vi gör.

#3: Är bara jag som tar hand om min häst, eller, jag har en medryttare en dag i veckan också. Men hon vet hur han tränas och skulle aldrig daska till honom. Så det är inget problem iaf. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

reverse
5/8/11, 1:03 PM
#6

#4 Det kan nog gälla många andra djur också tänker jag. Jag klickertränar ju hunden och även katten lite, men mina föräldrar, eller deras respektive framförallt, använder sig mycket av korrigeringar, dominanstänk, utskällningar, bestraffningar. Jag kan inte använda dem som hund- och kattvakt således, det skulle kunna förstöra jättemycket. 9_9

 //Lina

Annons:
CelsiusT
5/9/11, 8:40 PM
#7

#6 Samma här

Medarbetare på westernridning.ifokus

reverse
5/9/11, 10:58 PM
#8

#7 Vågar inte ens tänka på hur mitt lilla känselspröt till hund skulle må efter ett par dagar med ett sådant liv. =/

 //Lina

[Aremea]
5/12/11, 4:06 PM
#9

@ # 4

En person med sådan syn på hantering skulle jag inte låta ansvara för hanteringen/ eller hantera min häst.

För att undvika att hästarna alltid kastar spontana beteenden efter mig när vi umgås så lär jag in en "startsignal" för när det blir lönsamt att aktivt leta förstärkningar. Det tar inte speciellt lång tid att lära dem.

CelsiusT
5/13/11, 12:19 AM
#10

Jag har aldrig haft det problemet. Ja iof händer det väl att dom provar något, precis som hundarna kan få för sig att prova något ibland. Men varken mina hundar eller mina hästar går runt hela dagarna och provar beteenden i hopp om belöning. Dom ser liksom skillnad på när det är träning och vanligt vardag, även om dom får belöning för önskvärda beteenden även i vardagen så blir det inte att djuren hela tiden testar utan dom vet när det är dags.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: