Annons:
Etikettbilder-och-video
Läst 1243 ggr
reverse
2011-05-19 16:16

Vad vi har gjort den senaste tiden

Skamlös reklam för oss själva. Tungan uteFlört Nä, hursomhelst, det här är en del av vad jag och Loke har sysslat med den senaste tiden, mycket inspirerade efter att Emily Larlham var här. Och lite flumliv. Glad Till och med katten Molly får vara med på ett hörn.

That's clicker training for ya!

Jag rekommenderar att kolla på videon i helskärmsläge, den blir så liten att texten knappt syns när den anpassas efter bredden på inläggen…

Vad jobbar ni själva med just nu?

 //Lina

Annons:
[Zorita]
2011-05-19 16:55
#1

Åh vilken härlig film!

Just nu är det mycket basics som ska fastna. Seth har blivit riktigt duktig på att förstå klickern och har fattat både nostarget och tasstarget. Sigrid är fortfarande på nostarget som hon fortfarande tycker är lite läskigt (men det blir bättre och bättre). Hon har heller inte kopplat klickern riktigt än.

Idag tränade vi att backa i en gränd i närheten där de fick turas om att sitta uppbundna vid en lyktstolpe och lära sig backa. Seth lärde sig snabbt, men vi båda är så klumpiga (och han har så stora tassar!) att det blev lite olyckliga tasstramp. Vi får jobba vidare på det imorrn. Just nu tycker han det är mer effektivt att hoppa baklänges i stället för att gå Flört

Sen jobbar jag med att få upp mitt tålamod så jag inte stressar fram. Tycker det är svårt att avbryta och tänka att det fortsätter vi på imorrn, vill hinna med så mycket. Seth jobbar tills han somnar stående, men det blir nog inte lika effektivt.

/Zorita

PetraKarin
2011-05-19 18:08
#2

Det är en riktigt fin film du gjort!

Jag och Ilsa jobbar fortfarande på grundfärdigheter men har börjat göra det lite annorlunda än innan sen efter vi var på kurs hos Klickerklok.
Vi jobbar också fortfarande på att bli mer bekväm i kollektivtrafiken och andra stressande situationer.
Jag har även påbörjat skvallerträning med klicker så smått.

Men jag skulle vilja ta tid till att träna fler pass om dagen, det får jag förhoppningsvis till om ett par veckor, just nu är det mycket inför kursslut i flera kurser. Jag ska också vänja mig vid att börja jobba igen.
Inklickningen av kaninen får nog vänta till jag har den här terminens skola avklarad.


Ketang
2011-05-19 18:38
#3

Underbar film! Kan det bli bättre… tror inte det ;-) Önskar att jag hade mer tid!

reverse
2011-05-19 19:47
#4

Lade till en delvis översättning av sången i informationsrutan nu också, men orkade bara med refrängerna. För de som är intresserade. Tungan ute

 //Lina

Chilli10
2011-05-19 23:10
#5

Vad duktiga ni är :D Förstår knappt att det går att lära in visss tricks ;P Mycket häftigt!!

Har du kommando för att korsa tassarna eller gör du bara tecken med benen/armarna? :)

reverse
2011-05-19 23:53
#6

#5 Korsandet av mina ben/armar är signalen för att han ska göra detsamma. Flört När vi filmade korsandet med armarna i den här videon var det första gången med armar, ville se om han generaliserade det… Glad

 //Lina

Annons:
Chilli10
2011-05-19 23:56
#7

#6 Ja okej :)  Fint ni bodde också förresten!

MoaW
2011-06-11 19:11
#8

haha breakdance var ju skithäftit xD

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Sehvrin
2011-06-17 20:27
#9

Kul att se vad ni gör Glad

Både jag och katterna är bara nybörjare på klickerträning, men jag tror att de har fattat att klick = godis, däremot är de inte jättemotiverade att göra något för att få klicket, eller så har de inte fattat att man måste anstränga sig för att det ska klicka Tungan ute

Det jag håller på med just nu är att lära in tasstarget hos båda katterna.

Jag har påbörjat ett stort projekt med Semlan, som är den mest skygga av mina katter och som jag inte ens får peta på. Detta projekt hoppas jag ska leda till att jag till slut får klappa henne, men man får ta det i små, små steg. För tillfället så försöker jag få henne att nosa på min hand när den ligger stilla ca 10-20 cm ifrån henne. Hon fattar att hon ska göra nåt med handen för att få godis, men petar hellre med tassen än nosar.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: