Annons:
Etikettbilder-och-video
Läst 1811 ggr
[IsabelleA]
5/21/11, 2:20 AM

Rulla in sig i filt!

För ett ganska bra tag sedan påbörjade jag inlärningen av att rulla in sig i en filt. Tänkte att det kunde vara skoj att visa upp här på Klickerträning iFokus då jag för det mesta tränar med klicker och positiv förstärkning (samt negativ bestraffning, vilket innebär utebliven belöning).

Vi har kommit väldigt mycket längre i träningen än vad som visas på filmerna och jag hoppas kunna filma hur tricket ser ut idag såfort jag kommer hem från Holland!
Så här såg i alla fall första passet ut.

Annons:
[IsabelleA]
5/21/11, 2:24 AM
#1

Här kommer ett litet klipp hur momentet såg ut två pass senare. Inte klart. Härmed lovar jag er en film på hur det ser ut idag!

Däremot sitter jag i Holland nu och har därför ingen möjlighet att filma hunden min som är kvar i Sverige….

reverse
5/21/11, 12:54 PM
#2

Hihi, jag minns när jag och Loke höll på med det här tricket. Vi fastnade jättelänge där det var dags att faktiskt börja rulla runt också. Han förstod att bita tag i filten och han rullade mer än gärna runt - men inte samtidigt. Tungan ute Alls. Klockrent släppte han filten om han skulle göra något annat än att glo på mig liggandes med den i munnen. Fick bli riktiga minimini-steg för att komma vidare därifrån.

Det är härligt att se vad snabbt det kan gå på bara några få pass! Bra jobbat. Din hund är härligt lugn också, min spatting har lätt för att bli för exalterad och då blir fokus lidande.

 //Lina

[IsabelleA]
5/21/11, 3:54 PM
#3

Haha, ja jag hade ju lite fördelar här då Ben har ett ganska stort föremåls intresse och tycker om att bita i saker, hålla fast och bära dem. Han får alltid bära koppel och bajspåsar på prommenaderna Oskyldig

Så det gick fort att lära in detta trick. Jag hade lite problem med att lära Ben rulla med filten i munnen, men efter att han fått rulla några gånger på filten så väntade jag ut honom tills han började bjuda på beteenden. Då tog han filten och rullade halvvägs, klick och en massa lek och godis som beröm och sedan avslutade vi passet och påbörjade nästa pass 5 minuter senare och då satt det Skrattande

[rightPAW]
7/10/11, 4:38 PM
#4

#2 Har samma problem här! Hålla i, okej. Rulla, absolut! Samtidigt? Aldrig.

Hur gjorde du? Tungan ute

2emma2
8/13/11, 9:10 PM
#5

ja, hur gjorde du? Skrattande 

The kan rulla runt o så men hur tränar jag in så att hon håller i o rullar samtidigt?

ms-mee
9/11/11, 9:06 PM
#6

Men hur får jag en hundsom inte biter tag i saker, att ta filten i munnen?

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
Upp till toppen
Annons: