Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 1714 ggr
reverse
2/1/12, 10:19 PM

Valp-viktigt - vad vill ni se?

Sedan två veckor finns en liten valp här hemma. Ett i stort sett oskrivet blad, värt att utnyttja. Flört Finns det något särskilt ni medlemmar skulle vilja se klickertränat och redogjort för i en artikel avseende sådant som är viktigt under valptiden? Tex koppelträning, hantering, inte hoppa upp i möblerna osv. Något ska jag nog kunna knåpa ihop om något är särskilt intressant.

 //Lina

Annons:
[IsabelleA]
2/4/12, 9:13 PM
#1

Skoj med valp! Och valpsjuka som vi alla är vill vi se massor av valp filmer och massor av klickerträning Oskyldig

Vad är det för ras? Och vad blir det av den lille? Klickerhund? Glad

reverse
2/4/12, 10:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Alla hundar är klickerhundar här. Flört

Det är en parson russell terrier, nu 11 veckor. Förhoppningsvis en framtida snabb liten rackare som älskar agility. Trick står ju alltid på schemat förstås. Också en viktig läromästare för min del, att träna hundar med olika ¤psyken¤ och till viss del förutsättningar. Det enda vi vet än så länge är att han är "uställningsmaterial".

 //Lina

[IsabelleA]
2/4/12, 10:23 PM
#3

Skoj med agility! All lycka till er Glad

PetraKarin
2/5/12, 2:07 PM
#4

Åh det ska bli riktigt kul att få se er träning och fina bilder på sötnosen.

Ja koppelträning kan ju vara intressant att få se, även positivt avbryt, inte gå fram till främmande utan tillåtelse och all möjlig skoj momentträning.

Själv skulle jag tycka att det vore intressant att få se exempel på passitivitetsträning och avslappningsövningar. Det kan vara svårt att hitta och det är svårare att få till den träningen än mer "fartig" träning.


chillevi
2/5/12, 3:19 PM
#5

Åh så söt!!!!

Inkallning skulle vara jättekul att se och även, som andra också har skrivit, koppel och passivitetsträning.

Än en gång, gud vad söt!!!

[Aremea]
2/6/12, 11:57 PM
#6

Jag vill se koppelträning, stadga och diskriminering!

Annons:
Chieko
2/18/12, 1:16 PM
#7

Åh, allt! :D Det vore superkul och bra för mig som knappt vågar skaffa valp för rädslan att misslyckas.. Ju mer info det finns desto gladare blir jag!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

pius314
2/23/12, 9:40 PM
#8

Håller med #4 :-)

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
Upp till toppen
Annons: