Annons:
Etikettbilder-och-video
Läst 1114 ggr
brukis
2012-08-15 22:32

Inser min miss nu :P

VI gjorde självklart allt på hans villkor så att han skulle tycka det var kul.. massor med bus. :D

Inser också att det vart väldigt fel :P för nu när jag ska ha han i fotposition så vill han gärna sätta sig med rumpan nästan bakom mina fötter samtidigt som han har fram tassarna rätt.

Han ser så att säga ut som en ost båge när han sätter sig i fot position :S

You can never change the past but you can do different in the future

Annons:
PetraKarin
2012-08-17 09:57
#1

Jag förstår inte vad du menar att din miss är…? Massor med bus och träning på valpens villkor tycker jag låter helt rätt!

Men för att få honom att röra sig precis som du vill och undvika att han föredrar att röra sig åt ett visst håll osv. kanske du borde tänka mer på belöningsplacering. På filmen matar du mellan ditt ben och hundens huvud, "ostbågekroppen" kommer nog ganska naturligt då eftersom han måste böja sig för att ta emot belöningen. Det kan göra stor skillnad att prova fler belöningsplaveringar och -sätt, t.ex. belöna på utsidan istället (alltså andra sidan om hundens huvud) eller ha en externbelöning längre fram som han får springa fram till efter klick och varsågod.


brukis
2012-08-17 16:10
#2

Det jag menade med min miss var att precis som du säger att när jag gav han belöningen så fick han böja på sig Och att jag stod lite fel vet inte om det syns i denna video men har sett det i en annan. Men det låter ju jätte bra det med extern belöning :D Jag har ju tidigare bara ställt om mig så att säga när han inte har satt sig "rätt" men det fick jag höra att man helller inte skulle göra så jag har som börjat om lite grann med att klicka när han sätter sig rätt och utebliven belöning när han sitter fel vill säga inte med kloss.

You can never change the past but you can do different in the future

Upp till toppen
Annons: