Annons:
Etikettallmänt-om-klickerträning
Läst 763 ggr
EllenWe
2013-08-09 21:10

Tänka på innan- klickerträna kanin

Som titeln lyder, Vad ska man tänka på INNAN man börjar klickerträna en kanin?

Jag vill att det ska bli rätt redan från början så att inte kaninen blir förvirrad! Jag börjar träningen om nåra dar eller när jag vet exakt hur man ska göra på rätt sätt! Jag har läst på ganska mycket på nätet osv.

Annons:
slarvigt
2013-08-10 22:26
#1

Du ska tänka på vad du vill lära kaninen. Vilket trick börjar du med? Jag föreslår "stå på bakbenen", när det gäller kanin. Det är ett beteende som åtminstone min ofta bjuder på spontant, vilket underlättar i början :) 

En annan sak att tänka på är att du måste vara snabb med klickern och klicka exakt när kaninen gör rätt. Om du klickar efteråt eller om du klickar när du trodde att kaninen skulle bjuda på beteendet så har du ju klickat för något annat beteende… men måste ändå ge godis såklart. Klick ska alltid följas av godis. 

Först av allt måste du ju naturligtvis lära kaninen vad klicket betyder, men det har du koll på? :) 

Det är superkul att klickerträna med kaniner, jag förutspår att du kommer nästan spricka av stolthet över vad den kan åstadkomma! :)

EllenWe
2013-08-11 12:42
#2

#1 Ja, stå på bakbenen börjar jag med.

Men tyvärr blir det lite framskjutet då jag ska bort denna veckan :( När jag kommer hem sen så ska Jag själv träna på att klicka rätt. Sen veckan därpå ska jag lära kaninen klickets betydelse…Och sen äntligen ska jag börja på allvar med träningen! 😃 Åh vad jag längtar!! Jag kommer helt klart spricka!! Tack så mycket 🙂 Nu tror jag att jag har koll på allt 😉

slarvigt
2013-08-11 18:05
#3

#2 Det låter som en bra plan! :)

Upp till toppen
Annons: