Annons:
Etikettbilder-och-video
Läst 1206 ggr
Cahira
9/24/13, 3:33 AM

balans och koordination hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte dela med mig några bilder från dagens träning! 

Tränade på träd och däck och tränade klossträning på däcket med. Var perfekt att lära honom vart han har tassarna på eftersom han måste flytta både fram och bakdel. :) 

De omkullfallna träden fick han både hoppa över och balansera på, och det levande trädet var lite svårare men han verkade verkligen tycka om det!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
9/24/13, 3:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Klättra träd. 😎

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
9/24/13, 3:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Omkullfallet träd.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
9/24/13, 3:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bästa av allt, i juni vågade jag inte ha honom kopplad nära korna ens, och nu kan jag lita på honom lös. Han stressar inte upp, han låser sig inte, han sticker inte, han piper inte, ingenting. 

Han är äntligen en lycklig balanserad hund! 

För de som missat på andra ställen på iFokus är Apache en border collie/corgi mix som flyttade hit några dagar innan han fyllde 1 år i december. Han hade blivit rejält dåligt behandlad och jag trodde han skulle behöva avlivas för att hans liv var så ångest- och stressfullt. Han litade inte på folk, var rädd för ben och händer, stod inte närmare än 3-5 meter ifrån en person, fanns ingen inkallning eller nånting. Gick inte att vara kopplad eller att koppla, han var destruktiv och bet sig ut ur inhägnadens plankor. Han jagade korna, hästarna och katterna. 

Första veckan i april tog vi första lyckade promenaden utan panik och slänga sig i kopplet a la alligator. 

Detta är varför denna bild är så speciell för mig. Han har avancerat så himla fort denna sommar! Hejja klickern!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

reverse
9/25/13, 8:39 AM
#4

Underbart! 😃

Min egen hund har ganska dålig koll på bakdelen. Att svänga runt för fotgående osv är han duktig på, men att ha koll på så vis att exempelvis bara lyfta ett bakben och sätta bara den tassen på ett upphöjt föremål eller liknande - så gott som noll koll. 🤔

 //Lina

Cahira
9/26/13, 12:27 AM
#5

Några av dessa övningar kanske kan vara till hjälp? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

KickiG
9/26/13, 8:23 AM
#6

#0 Underbart att höra att en "hopplös" hund har fått ett nytt och balanserat liv. Klicker är nog helt oslagbart i de flesta fall tycker jag.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Cahira
9/26/13, 9:44 PM
#7

Ja jag känner själv att det är lite som en saga om "den hopplösa hunden" som troligen hade avlivats eller suttit i en bur hela livet om det inte vore för att jag hade kunskap och vilja. I sverige tar vi för givet att hundarna rastas och folk förstår innebörden av att låta hunden arbeta med huvudet med, men här i USA är det så ovanligt att folk sagt åt mig att JAG borde ha ett tvprogram. Aldrig i livet säger jag. Men jag jobbar på att sprida kunskap för ett bättre hundamerika. ❤️

En del av mig hoppas på att få Apache känd genom agility, freestyle och kanske tricks till den grad att han hamnar på nån reklam eller nåt så jag kan gnida i ansiktet på de som gav upp honom. Och även så jag kan visa att alla hundar har potential att vara så mycket mera. 

Oj vad jag pladdrar. ☺️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: