Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 1678 ggr
Cahira
9/26/13, 10:42 PM

Få igång aktiviteten?

Jag vill få denna sida aktiv. :) Så tänkte vi kunde ha denna tråd som förslag och brainstorming för de som faktiskt är här. :) 

Mina förslag:

Gästartikelskrivare? 

Nya trickutmaningar? Behöver inte vara mer än äran och ev Insider. För att alla djur ska kunna vara med kan man ha tex "hopptricks" "backatricks" Snurra" och andra "luddiga" topics så man kan vara finurlig.

Bildutmaningar/tävlingar?

Lekar?

Dra igång off topic trådar? 

Jag lär troligen bli lite frågvis här inne för att försöka dra igång aktiviteten så hoppas ni inte har nåt emot att tråden spammas. 

Några tankar och ideer om dessa förslag eller andra förslag? Om vi jobbar tillsammans kan detta bli en toppenrolig plats som jag misstänker att den en gång var! 🏆

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
slarvigt
9/27/13, 5:33 PM
#1

Vilket bra initiativ! Jag tycker det är väldigt kul att läsa gamla trådar med diskussioner om hur man kan lägga upp träningen för att djuret bäst ska förstå osv. Hoppas på mer sådant :) Tävlingar vore också kul, ett sätt att "tvinga sig till" att testa nya saker :)

Cahira
9/27/13, 9:23 PM
#2

Ja, det vore kul! Kanske man ska starta en tråd där folk får dela med sig av tips och erfarenheter av att träna andra djur än hund med? Typ såhär:

Jag har tränat:
Häst

Belöningar jag använder:
morötter (som exempel)

Till de som vill börja träna detta djur har jag följande tips/rekommendationer:
Läs denna bok: *länk*, ha tålamod, denna tjej på youtube är fantastisk: *länk*

och så vidare. Vore roligt för de som klickar hästar, getter, kaniner, katter  och andra djur. Vore även roligt att se vad för godis som är uppskattat och mindre uppskattat samt vilka djur som faktiskt klickas här på sajten. :)

Ska jag starta en sån tråd måntro? Vad mer för frågeställningar kan man ha för en sån tråd? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

slarvigt
9/27/13, 10:18 PM
#3

#2 Det låter bra, tycker jag! Vilka tricks/beteenden man tränat in skulle kunna vara en annan frågeställning. Hur man gick till väga. (Här kanske man kan välja ut ett eller ett par exempel?)

Cahira
9/27/13, 10:20 PM
#4

Nu vet jag! ☝️ Tråd kommer snart!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Lillmatten]
10/15/13, 3:00 PM
#5

Finns det redan någon lek som går ut på att person 1 t.ex. vill se ett djur snurra så lägger person2 ut en bild/film på ett djur som snurrar och säger något annat som den vill se osv? annars kan jag starta en ;)

Sugar Mist
10/15/13, 3:18 PM
#6

Gör en "Månadens trickutmaning" tycker jag. T.e.x. "Sitt fint" så får man tolka tricket på eget sätt och sedan utses en "Månadens trickhund" där man fotat/filmat och lagt upp, så får man rösta på vem man tycker gjorde tricket bäst? :)

-

Annons:
Cahira
10/15/13, 7:55 PM
#7

Tycker både #5 och #6 är bra förslag, men jag är inte medis eller nåt så får hoppas att medis och värd ser detta och tycker en trickutmaning är en bra ide :) 

Men lekar kan vi ju skapa själva! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MittHundliv
10/22/13, 12:24 AM
#8

Jag tycker också månadens trix :) det gör vi på flera sidor och kan verkligen hjälpa många till att bli inspirerade :)

Cahira
10/22/13, 12:27 AM
#9

Ja vi kan ju rent av komma på tillsammans vad tricket ska vara, alla får vara med att önska, så ser vi vad majoriteten tycker. :) Så länge alla djur kan vara med!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

reverse
10/22/13, 6:55 PM
#10

Artikelförslag med främst inriktning hund tas gärna emot. Eftersom det är ganska lite feedback på det som publiceras på sajten har jag lite svårt att avgöra vad folk vill ha för artiklar. 😉 Vi försöker värva folk som tränar annat än hundar att göra gästartiklar för att få större variation, men det går tyvärr trögt när det är fråga om gratisjobb. Jag undviker helst att själv skriva artiklar om att träna djurarter jag faktiskt inte själv tränar. 😊

 //Lina

Sugar Mist
10/22/13, 6:59 PM
#11

#10 Jag har skaffat två råttisflickor som jag hade tänkt klicka sedan. Kan skriva en artikel sedan när jag börjat om du vill :)

-

reverse
10/22/13, 7:54 PM
#12

#11 Återkom när ni kommit igång! Artiklar måste inte vara långa och komplicerade, det räcker med exempelvis hur man lär in ett trick. 🙂

 //Lina

Cahira
10/22/13, 8:40 PM
#13

Klickerns historia vore rätt så kul som artikel? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: