Annons:
Etikettallmänt-om-klickerträning
Läst 868 ggr
Mli.H
1/28/14, 12:43 PM

Börja klicka!

Jag skulle vilja börja klickerträna min kanin eller mina råttor. Hur gör man för att lära dom att klicket betyder godis eller börja klickerträna dom? Svara gärna med ord, videos eller bilder.

Annons:
IdaKw
1/28/14, 4:22 PM
#1

Du klickar och ger dom godis :). Jag klickar bara katt och hund just nu, men gissar att det är samma! Efter ett tag kopplar dom att när det klickar så får dom belöning.

Cahira
1/30/14, 4:33 AM
#2

Precis som #1 sa så klick,godis, klick, godis, klick, godis, klick, godis och till sist har de kopplat samman det. Ta det i lugn takt, låt djuret tugga i sin egna takt så kommer det. :) Jag har börjat klickat hästen och hon blev så glad i targeten (pingisracket) att hon lyfte upp den från marken då jag tänkte avsluta för dagen och la den i snön. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

KickiG
1/30/14, 9:00 AM
#3

När jag började klickerträna mus, så gjorde jag i början så att jag klickade först då musen åt av det jag bjöd på. Alltså vid första tuggan/slicket. Gäller bara att vara alert där så man inte klickar när den slutar äta. 

Allra först testade jag lite olika klickers, för att kolla att musen inte var rädd för ljudet. Den jag tränade var en lugn typ, så använde vanliga hund-klickern. Annars kan man ju använda t ex en kulspetspenna eller locket till en barnmatsburk. De har ju båda ett mjukare klick-ljud. Klickers har också olika ljud, så man kan ju "testklicka" dem i butiken.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Mli.H
1/30/14, 8:44 PM
#4

Jag har sett en video där det är någon som klickar med tungan :P

KickiG
1/30/14, 8:49 PM
#5

#4 Det kan man också göra. Jag tycker själv det är svårt om man håller på med djur som är snabba. Men det kan ju också vara att det är jag som är väldigt långsam. 🤪

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sugar Mist
2/18/14, 12:52 AM
#6

Bläckpennors klickljud använder jag till mina råttor, funkar toppen!

-

Annons:
Mli.H
2/18/14, 10:40 PM
#7

Ja, man vill ju inte ha något för högt heller. Man jag tycker det är lite krångligt att bara använda en hand då klickern ska vara i den andra

Upp till toppen
Annons: