Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1788 ggr
Cahira
7/25/14, 6:48 PM

OT - Klotterplank

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har kan vi pladdra om allt eller inget. Hoppas detta kan hjalpa upp aktiviteten. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
7/25/14, 6:49 PM
#1

Jag far san nedrans huvudvark av somntabletterna och jag saknar mina svenska bokstaver. 

Men jag alskar vart vader och alla djurungar vi har. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

nashjamie
7/26/14, 1:49 PM
#2

Är deppig över vädret. Jag är inte den som ligger på stranden och steker som dom flesta verkar göra. Jag lider minst lika mycket som hundarna, vi är inne hela dagarna. Korta rastningsrundor och klickerträning inomhus - om hundarna orkar. Inte ens träna orkar dom göra. Ja, som sagt. Ytterst deprimerad över vädret 😭

CissiD
7/26/14, 2:42 PM
#3

Ja älskar värmen men nu när man har en valp så blir det inte att va ute lika mycket och det är jobbigt att se vapen lida så av värmen!

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

[Cookie Monster]
7/26/14, 5:23 PM
#4

Vilken underbar bild! 😍

Cahira
7/26/14, 11:04 PM
#5

#4 Tack :) Blev duktigt nojd med den :) 

Trakigt att ni ar deprimerade av vadret. Jag sjalv trivs toppen i varme. :) 

Vi har en liten jobbig dag idag. Vi fick avliva en katt efter en tids sjukdom, inga kurer vi testade hjalpte ens lite och hon tynade bort. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[[tjattehonung]]
7/27/14, 8:25 AM
#6

Det regnade äntligen! Gräset var helt gult och allting torkade ut, så det behövdes.

Annons:
[[tjattehonung]]
7/27/14, 8:25 AM
#7

Det regnade äntligen! Gräset var helt gult och allting torkade ut, så det behövdes.

[Cookie Monster]
7/28/14, 2:24 AM
#8

Jag är redo att välkomna hösten och säga hejdå till sommaren 😓

Cahira
7/28/14, 3:38 AM
#9

Det regnade har borta med. :) Bra for vart ho behover det. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anibaz
7/29/14, 10:08 AM
#10

Värmeböljan börjar förhoppningsvis försvinna snart, idag är jag ledig från jobbet så jag och hundarna ska ut i skogen och plocka blåbär. Upptäckte hur otroligt mycket det finns igår under vår morgonpromenad i skogen så vi får väl se hur mycket vi får ihop idag. Smilla fick smaka några igår och det slank ner, precis som allt annat medan Arach ratade det totalt. 😃

KickiG
7/29/14, 6:53 PM
#11

#10 Min Lime plockar bär själv, ibland så att jag måste hindra henne från att äta alla halvmogna vinbär och krusbär. Vill ju ha lite mogna också. :) Här i södra Finland lovas det värmebölja ännu en vecka till, åtminstone. Mig stör det inte, och nu verkar det som att även Lime vant sig lite vid det.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Cahira
7/29/14, 7:07 PM
#12

Jordgubbar med socker och grädde, mums!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Cookie Monster]
7/29/14, 9:36 PM
#13

Idag så satte jag motvilligt stop för mitt shoppingberoende. Har blivit en heeel del hundsaker den senaste månaden 😮 Att handla något hit och dit kommer jag fortfarande göra men inte i samma utsträckning som innan!

Annons:
[Cookie Monster]
7/30/14, 6:07 PM
#14

Regnat lite i Malmö idag! Lycka!

[Cookie Monster]
8/1/14, 12:05 AM
#15

Ignorera vad jag skrev i #13 😊 La en stoor beställning igår till hunden och katterna och idag la jag en mindre till vovven 😇

KickiG
8/1/14, 6:40 AM
#16

#15 Haha, så kan det gå ibland 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Paxxa
8/1/14, 7:13 PM
#17

#15 Shoppa är ju det bästa som finns, så jag förstår dig! Jag får snart passa mig för lyxfällan känns det som. Nädå ;) Har köpt så mycket till min hund, som inte ens kommit hem ännu.. 😃😇

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Paxxa
8/1/14, 7:14 PM
#18

#5 Jag beklagar sorgen! ❤️

#12 Är inte det de bästa som finns?! 😍😍😍

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Paxxa
8/1/14, 7:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag var ute och fotade jourhunden idag, blev ganska nöjd med bilderna! Bifogar en. Brorsan till denna skulle kommit idag men flyget strulade :(

FÖ känner jag att jag bombar denna tråd.. Men då ökar väl aktiviteten? :D

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Cahira
8/1/14, 7:31 PM
#20

Japp bombning ökar aktivitet! 👍

Och nya trådar. Är sugen att starta en till utmaning men har inte riktigt tid att hålla i en samt vet inte vad jag skulle dra igång. Är svårt att komma på tricks som även kaniner, gerbiler, katter, hästar m.m. kan delta på.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Anibaz
8/1/14, 7:33 PM
#21

Mina bär kommer till användning ikväll då jag ska baka paj!

[Cookie Monster]
8/1/14, 8:19 PM
#22

Haha skönt att höra att jag inte är ensam då 😇  Det kan ju bli rätt farligt när man väl kommer in i shoppandet men med allt fint som finns därute (Läs: Online!) till ens djur så kan man inte alltid hålla fingrarna i styr. Mina två senaste paket har heller inte kommit ännu men jag väntar med spänning. Vill ju se om hunden tycker om sin nya säng.😃

Cahira
8/1/14, 9:43 PM
#23

#22 så kände jag när jag kom till USA. Hittade MASSOR med nya butiker med MASSOR av nya saker jag ville ha! 

Är lite tur att det är Mike som håller i plånboken, hade nog slösat lite onödigt mycket på hundkläder, koppel, selar, halsband m.m. som knappt skulle användas. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Cookie Monster]
8/1/14, 9:56 PM
#24

#23 O herregud jag hade behövt ansöka till lyxfällan INNAN jag hade åkt till USA för att bygga upp min ekonomi när jag kom tillbaks. 😮 Att hålla fingrarna i styr i Usa hade jag _aldrig_ klarat. Det hade inte bara blivit saker till djuren kan jag lova… Tänk om man var rik alltså 🤤 Vilken dröm 😍

Cahira
8/1/14, 10:23 PM
#25

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Cookie Monster]
8/1/14, 10:41 PM
#26

Läääägg av!! Hur klarar du det?! Såå mycket fina saker såå långt bort 😭 Jag vill också bo i USA!! 😭 För att inte tala om husen som finns där nere och deras möbler, trädgårdar tja allt. 😢

Annons:
[Cookie Monster]
8/1/14, 10:46 PM
#28

#25 Vilka klätterställningar det finns till katter! 😍

Cahira
8/2/14, 2:32 AM
#29

Haha ja nu vet du vilket helsicke jag har. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Cookie Monster]
8/2/14, 6:00 AM
#30

Lider med dig! 🌺

Cahira
8/2/14, 6:14 AM
#31

Tack! 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Cookie Monster]
8/2/14, 6:25 AM
#32

Jag återgår till vad jag skrev i #15 då mitt shoppingbeteende eskalerade nu inatt. Jag la en tredje beställning (på tre dagar) som landade på 3200:- Men det som var droppen nu i efterhand var att jag tog det på FAKTURA som är big no no för mig. Har man inte pengarna så ska man låta bli tills man har det anser jag. Så detta blir det sista på ett bra tag på riktigt denna gången. Enbart nödvändiga saker som kattsand, katt & hundmat, godis osv kommer att köpas. Hatar skulder men är ändå nöjd med vad jag beställt, hur nu det går ihop…

Det blir en del inlägg från mig men det är för att öka aktiviteten och för att jag har tråkigt och  för att jag är hundlös tills imorgon… Ska sluta bomba tråden nu😈

Cahira
8/2/14, 7:01 AM
#33

#32 Bomba på du :) 

Jo det är farligt när man börjar tänja på sina principer. Du får vara rädd om dig. :) Och sedan visa bilder på vad du beställt. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Paxxa
8/2/14, 8:29 AM
#34

#32, Som Cahira säger så var rädd om dig. Jag stöttar dig i ditt köpstopp! ;) Kan du inte visa en bild på din hund? För visst är det du som har en jaktlab/jaktgolden? Låter spännande :D

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Annons:
KickiG
8/2/14, 9:08 AM
#35

Internet är nog lite "farligt" på så vis att det är väldigt lätt att köpa saker. Sedan tänker jag ofta att jag kan ju returnera, men ofta glömmer jag det och så sitter jag där med saker som inte passar. 

Då jag hade dvärgpinscher blev det av att köpa mera grejer, eftersom fina halsband syntes och han behövde kläder för att hålla sig varm. Nu är det billigare med vita herdehunden. Hon behöver inga kläder, förutom skor på vintern för snön gör klumpar i tassarna. Dessutom är hon expert på att backa ur halsband. Jag har en sele som sitter jättebra, och så har jag hittat ett halvstryphalsband som jag kan ha så löst att när det är som spändast så får jag några fingrar emellan utan problem, och hon kommer ändå inte ur det hur hon än försöker. 

Det att jag har ett dåligt betalt jobb just nu hjälper till att bemästra impulsköp. När valt står mellan ett nytt flashigt något som egentligen inte behövs och mellan att äta sista veckan före lön, är det egentligen inte så mycket att fundera på.

Alla borde faktiskt gå in för en "köp-inget-extra" månad ibland. Det är förvånansvärt hur lite man egentligen behöver. Med betoningen alltså på behöver, vad som behövs för att överleva.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Cookie Monster]
8/2/14, 5:40 PM
#36

#33 Ska komma ihåg att göra det på tisdag-onsdag  när allt är här. Haha jag är inte den som brukar fota vad jag köper i vanliga fall :P

#34 Sitter vid fel data men drar mig ändå för att publicera bilder på vovven/katterna på nätet :P Men hon ser ut som en flat till kroppen och päls som en, med en huvudform som en jaktlabbe med längre päls på öronen :) Om det hjälpte något. Och så är hon svart. ;)

#35 Köp-inget-extra månaden blir nog att testa på denna månaden antingen jag vill eller ej. 😉

Jag tror faktiskt att jag har fått ur hysterin över att shoppar från mitt system. Kan vara för att jag köpt så mycket att jag inte ens behöver köpa _något_ till djuren på minst 6 veckor. Visst vill jag fortfarande ha en dragsele och ett egen designat halsband men det är bara några enstaka saker :) Känns bra!! Jag kanske behövde det här…

Paxxa
8/2/14, 7:02 PM
#37

#36 Okej, jag förstår :D Nu har ju jag levt med flattar hela mitt liv så jag tycker nog inte hon är lik 😇 Men jag kan tänka mig ungefär hur hon ser ut då! :D

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

reverse
8/5/14, 11:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Här är det spänd väntan inför valphämtning. En vecka kvar. Hon var 5 veckor när bilden togs.

 //Lina

CissiD
8/5/14, 12:59 PM
#39

#38 Vilken liten sötnos! :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

[Cookie Monster]
8/5/14, 11:07 PM
#40

HUNDEN KAN "SITT FINT" PÅ KOMMANDO!!! Äntligen! Som vi kämpat! Duktiga duktiga skitvovve ❤️

Cahira
8/6/14, 12:37 AM
#41

#38 Men gud vilken goding! 😍 Passa på att göra valptutorials om du orkar. ☝️

#40 Yay stort grattis!!! 🥳

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Cookie Monster]
8/6/14, 12:41 AM
#42

#41 haha tack! 🥳

[Cookie Monster]
8/11/14, 3:19 PM
#43

Blää inte mycket som gått rätt med mina beställning storleksmässigt… Regntäcket är en storlek för stor, men ska behålla det ändå, ena selen är 2 storlekar för liten, ska sälja den och köpa rätt storlek istället och sängen är lite för liten för vovven, så det får bli en bildyna. 🤪 Täcket blev jag riktigt besviken över att jag tog fel storlek. Velade mellan två storlekar och valde ändå den större storleken :(

Cahira
8/11/14, 6:09 PM
#44

Åh det regnar äntligen! Halleluljah! Mer regn = mer gräs = mer mat åt djuren och mer hö för vintern!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[[tjattehonung]]
8/24/14, 1:17 PM
#45

Nu har ungarna flyttat, så nu blir det mer tid till Mellis och klickerträningen :D

Cahira
9/18/14, 3:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Puttar upp denna. Upp med aktiviteten! 🎈

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: