Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1084 ggr
KickiG
2014-07-25 22:43

Hej, vem är du och vem bor hos dig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu skall jag bidra till att sparka liv i sajten. Jag är nyfiken av mig, och vill gärna veta vem du är och vad du har för djur.

Jag kallas Kicki och bor i en stad som heter Borgå i södra Finland, ca 5 mil öster om Helsingfors. När jag var barn hade vi en labrador och sedan en dalmatiner. Som vuxen har jag haft katter och nu har jag hund och möss. Ja, och en sambo då också.

Jag blev intresserad av djurträning och främst klickerträning pga min förra hund. Det var en dvärgpinscher som kom till mig som 4,5 årig omplaceringshund. Det var en väldigt stressad, osäker och rädd liten kille som för alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta. Efter tre år tillsammans var jag tyvärr tvungen att avliva hunden pga hälsoproblem. 

I november 2013 flyttade en 3,5 årig vit herdehunds tik hem till mig. Hon var tidigare min kompis hund, men pga ett stort hundslagsmål med en av familjens andra hundar så var min kompis tvungen att göra något, situationen var helt ohållbar hemma hos dem med 3 hundar var av två alltid måste hållas åtskilda samt två barn i huset. Lime är av naturen en väldigt försiktig och misstänksam hund. Tillbakadragen. Vill bekanta sig med människor i sin egen takt, och är inte helt förtjust i andra hundar. I övrigt märks en stor skillnad på henne efter bytet av hem, hon är lugnare och mera balanserad. Mindre stressad. Med hennes träning har jag inte riktigt kommit någonstans. Hon har en väldigt bra grund, och jag har i stort sett bara klickat in henne. Började träna lite att stänga lådor, men fastnade i att hon knuffade alldeles för hårt med nosen. Men snart måste jag hitta inspirationen och börja träna på allvar, lägga upp en plan för att komma någonvart.

Förutom hunden har jag också tre möss. Hade stora planer på att börja träna med dem också, men jag vet inte vart tiden tar vägen. Känns som all tid går åt till jobb, hem och att sköta djurens basbehov.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Cahira
2014-07-26 00:25
#1

Kul!

Jag ar Maria men kallas mini eller Cahira och jag ar 27 ar gammal, umebo som flyttade till skane, tillbaka till umea och ivag till Minnesota, USA. 

Har pa garden har vi flera katter,fyra hundar, en asna, en hast och en bunt kossor och kalvar. Vad vill du se bild pa? *S* 

Har kommer mina fyra hundar i aldersordning. Digger 12 bc/collie, Ixxi 10 dvargschnauzer, Apache 2 bc/corgi rescue och Frodo 9 snart 10 manader chinese crested. 

Ixxi kom med mig fran Sverige, Digger bodde har redan, Apache skaffade vi nar Diggers "fru" forlorade kampen mot borrelia och Frodo kom in lite av en slump. Velat ha en svart CCD i 10 ar och sag honom till salu nara oss och vips for vi och tittade och tog med honom hem. :)

Digger och Ixxi ar pensionarer, Frodo ar sallskapshund och Apache var det tankt jag skulle tavla med men han verkar ha strul med ett kna sa vi tranar bara pa hobbyniva nu. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

CissiD
2014-07-26 02:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag heter Cissi och är förstagångsägare till en nu 5 månaders Lanchashire Heeler valp. Han är otroligt lättlärd och klickerträning gör det jätte mycket lättare. Däremot har jag svårt att få inspiration till nya tricks. Nu i värmen så vill han inte träna så mycket och samma gäller för mig. 

Vi bor i Göteborg. Jag har sedan ja va liten alltid velat ha en hund och nu äntligen har jag mitt lilla busfrö! Jag har tidigare haft kanin(eller snarare någon jätte hare), häst och katt. Katten har mina föräldrar fortfarande kvar och hästen sålde vi för många år sedan. 

Jag har alltid älskat djur och ser så fram emot att träna upp min busiga valp till att förhoppningsvis tävla både lydnad, rallylydnad och agility. :) Om inte annat så kommer vi att träna alla tre och tävla i någon av dem.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Upp till toppen
Annons: