Annons:
Etiketttricks-aktivering
Läst 707 ggr
[Zachapacka]
10/7/14, 3:20 PM

Klicker träna Kanin

Jag har precis börjar att klicker träna mina kaniner. Jag är väldigt ny på det här med klicker men mina kaniner börjar nu fatta vad klicket betyder. Så jag undrar om det är någon annan här som klicker tränar sina kaniner? Skicka gärna ett pm då :D

Annons:
Kanin Love
10/9/14, 5:38 PM
#1

Jag ska börja!

[Zachapacka]
10/11/14, 11:01 AM
#2

 #1 Å vad kul, om du lyckas med någon trick får du gärna lägga upp film/bild här :D

Lilla_M
1/10/15, 9:45 AM
#3

Jag har tänkt att börja, men vet inte riktigt hur… :/ försöker läsa på en del för vill inte göra fel när jag väl börjar

slarvigt
1/11/15, 8:11 AM
#4

#3 Börja med att lära kaninen vad klicket betyder (alltså "nu kommer godisen!"). Det gör du genom att klicka och ge godis precis efteråt. Upprepa detta ca 10 ggr. Ta en paus. Tio ggr igen. Osv. För att kontrollera ifall kaninen fattat kan du sedan klicka när den tittar bort. Ifall den reagerar och tittar på dig så förväntar den sig godis :) Hursomhelst så ska den ALLTID få godis efter klick. Godis kan vara små, små bitar morot eller rädisa eller något annat kaninen gillar. Jag använder helt enkelt pelletsen, som min kanin älskar :) Det där med att lära in vad klicket betyder kan ta ett tag, ibland får man hålla på i korta stunder om dagen i flera dagar. Ibland hjälper det till och med att helt enkelt börja träna på något, så snappar kaninen upp det fortare. Jag tror att jag gjorde så med min kanin.

Upp till toppen
Annons: