Annons:
Etiketttricks-aktivering
Läst 711 ggr
slarvigt
12/13/14, 10:18 AM

slarvigts "tummen ur"-tråd

Min 7-månaders hund kan inte supermånga tricks och andra nyttiga övningar än, MEN vi har ganska många påbörjade som hon kanske kan lite, men inte helt och som vi inte satt kommando på än… Jag tänkte lista dem här och sedan försöka bocka av dem ett och ett :) Här är hela långa listan: Snurra (hon kan ena hållet, jag vill lära in andra också) Rulla runt Slalom (mellan benen) Åtta (mellan benen) Städa undan sina leksaker Stå i låda (hon kan när den är stor, men fattar inte när jag minskar) Klossträning Räcka ut tungan Fotingående Stänga köksluckorna Tass på fot Plocka upp nycklar Tända/släcka lampan Puhhhh, det var de jag kom på… Vissa har vi kommit längre med än andra, men nu kan jag ju i alla fall se svart på vitt att vi visst har saker att göra :)

Annons:
Cahira
12/15/14, 6:53 AM
#1

Följer :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

slarvigt
12/30/14, 7:30 PM
#2

Vi håller på… "Tass på fot", alltså att jag sträcker fram foten och hunden ska lägga tassen på den och jag sedan sträcker fram andra foten osv som i en dans, har vi börjat få upp tempo i, men då lägger hon ofta tassen på smalbenet istället. Även att stänga köksluckorna går ofta bra, men så en gång står hon skäller istället och fattar inte alls?! Jaja… Jag insåg i alla fall i jul att gulliga trick är det mest eftersökta hos en hund. Never mind att hon klarade av alla människor och nytt hus galant, kommer när man ropar osv… Så det är väl bara att träna några till nästa jul 😉

Upp till toppen
Annons: