Annons:
Etikettbeteenden
Läst 888 ggr
AnneN
2015-02-18 00:20

Hjälp med tasstarget

Jag försöker lära min labbe tasstarget med en gammal musmatta, men jag har ett stort problem där… Han totalt vägrar trampa på saker som ligger på golvet/marken! Har provat lägga en godis under mattan, men då puttar han bort den med nosen, även testat locka så han ska "råka" trampa på den, men han är konsekvent med att kliva över istället. Har även testat med att bara vänta ut han, men efter att ha väntat 10 minuter så tappar både han och jag fokus.

Någon som har haft samma problem och kan tipsa om en lösning?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
slarvigt
2015-02-20 15:00
#1

Hur går det om du börjar med att hålla upp den lite? Kan du komma på vid något tillfälle då han brukar använda tassarna? Vid bus? Mot leksaker? Använd det i sådana fall.

AnneN
2015-02-20 15:05
#2

Enda gånger han använder tassarna är när man sitter och myser och han tycker att jag kliar på fel ställe eller när han busar med andra hundar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

slarvigt
2015-02-20 15:22
#3

Om du ställer matskålen i ett hörn och lägger targets runt om? Om du busar upp honom och får honom att jaga leksaken blint och sedan jagar upp honom på den? Om du lägger den bakom honom och får honom att backa? :)

rasmussonsara
2015-03-26 16:02
#4

kan han vacker tass? kan du ha targeten i handen & be om tassen i handen för att förstå att det är targeten han ska nudda & sedan flytta den till golvet?

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

AnneN
2015-03-26 20:59
#5

#4 Nix han kan inte vacker tass… men jag har lagt tasstargeten på hyllan ett tag och har istället börjat berömma/belöna då han spontant använder tassarna vid tex lek, mys, mm för att senare kunna utveckla det till att träna bla vackertass och tasstarget.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: