Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1756 ggr
Cahira
8/1/15, 10:31 PM

OT Klotterplanket #1

Vi startar en OT tråd där vi kan säga godmorgon, godkväll och allt däremellan. Himmel och jord, vad ni gjort idag, vad ni ska göra idag, frustrationer och jubel och annat ni har på hjärtat. :) 

Ni kan även skriva dagens positiva/dagens negativa om ni vill det. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
8/1/15, 10:33 PM
#1

Dagens positiva: Chicken nuggets med kokospaj som efterrätt. Gott! 

Dagens negativa: Jag hade planer att klickerträna Enya idag men det var för varmt att vara ute så får vänta tills imorgon. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

meerschweinchen
8/2/15, 8:32 PM
#2

#1 Ååå visst är det en haflinger? De är så vackra😍

Någon här som har klickertränat ankor? Har ett gäng myskankor som jag funderar på att klicka in iaf en av dem.

Mvh Sabine

Cahira
8/3/15, 4:27 AM
#3

#2 Javisst är det en haflinger! ❤️

Jag har inte klickat ankor men testa och kör på! Om de kan klicka höns (som jag sett flera på youtube och en bild här på sajten, kanske det var du?) så borde ankor gå lika bra! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

meerschweinchen
8/3/15, 9:29 PM
#4

#3 Ja jag ska testa så fort tiden är lämplig, just nu ligger den jag hade tänkt klicka in på ägg och den andra jag hade tänkt har 13 små bebisar just nu 😃 Hanarna tror jag inte det funkar lika bra med om jag känner dem rätt. Jo höns har jag själv klickat in men det var inte jag som lagt in bilden. De är så fantastiskt smarta och roliga att träna med! Det går fort så man måste vara noga med att klicka i rätt ögonblick.

Mvh Sabine

Cahira
8/3/15, 11:13 PM
#5

Ja jag kan tänka mig att det är jättekul att klickerträna fåglar! Har alltid velat ha fåglar men har astma så vågar inte riskera. 😕

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

meerschweinchen
8/9/15, 12:09 PM
#6

 Det är synd, fåglar är överhuvudtaget roliga djur 😕

Mvh Sabine

Annons:
Cahira
8/10/15, 9:45 PM
#7

Ja jag skulle älska att ha undulater.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
8/12/15, 4:35 AM
#8

Det ligger lite lågt i klickerträningen just nu pga hälsoskäl.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
8/13/15, 2:42 AM
#9

Åh min träning med ett stadigt läggande med störningar visade sig äntligen börja funka på Apache! 🥳 Fyrhjulingen är något han gärna tjuvvallar och när jag promenerade hundarna så behövde Mike akut använda den och Apache tänkte sticka iväg men jag sa åt honom att lägga sig och han la sig så jag kunde kalla in honom och jag kunde ha bättre kontroll över honom tills vi kom närmare och jag fick vänta tills maskinen var avstängd. Men yay!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IngaTrnqvist
8/30/15, 12:47 AM
#10

Min granne tyckte det var jättekul att imitera mig när jag tränade med Brun i eftermiddags (ropade "Yaay!", "Braa!", och t.o.m. "Ta'ren'rå, bit'en i näsan!" som jag använder när han ska ha något i munnen), hahaha. Troligtvis var hon sur för att hennes understimulerade leonberger/retriever-blandras sprang runt och busskällde vid häcken :p

Turligt nog kunde Brownie inte bry sig mindre, och vi provade några nya flip/skutt/volt-aktiga trick, samt börjar han för första gången greppa Foot Rebound, gjorde sina första försök utan targetplattan mot foten! :D

Cahira
8/30/15, 8:07 PM
#11

Härligt med brun! :)

Jag är sjuk sen en tid tillbaka så ber om ursäkt att sajten är så inaktiv för stunden.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IngaTrnqvist
9/5/15, 3:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 Krya!

Work in progress ❤️ Bara stör mig som fasen på att grannen inte kan hålla koll på sin hund som springer runt vid häcken och gnyr i timmar och stör -.-

Cahira
10/5/15, 12:30 AM
#13

Jobbigt med grannhunden, men duktiga brownie verkar ju klara det galant ändå! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
11/7/15, 1:11 AM
#14

Min snygga vantapportör. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IngaTrnqvist
11/11/15, 8:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#14 Snyggaste! (även om örona försvunnit) ;)

Jag har inte så mycket att skriva mer än att min hund är söt. Väldigt söt och mysig de senaste dagarna, särskilt när han håller mig sällskap när jag skriver.
Dessutom har jag äntligen kommit på ett perfekt bloggnamn - som även matchar bättre då jag kommer skriva mer på engelska efter tjat från icke-skandinaviska hundvänner. Att ta mig tid att fixa upp den är dock inte det lättaste..

Maleficum
11/12/15, 7:39 PM
#16

Så trist att Kenzie inte längre kan se och leka med Fjant som han gjorde i början (de få gånger han fick igång Fjant).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cahira
11/22/15, 4:39 AM
#17

#15 Dom öronen är sällan uppe när han tittar på mig. 😂 Att fixa blogg kan vara både kul och jobbigt på samma gång, speciellt om man ska byta vanor. Hoppas det går bra. :)

#16 Åh. Hände något med synen?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

meerschweinchen
12/11/15, 3:52 PM
#18

Har börjat klicka två av katterna hemma och de verkar tycka det är roligt så vi får se vad det blir av dem. Den tredje katten vi har hemma får jag se om jag klickar in… han är en gammal vresig herre på snart 11 år och helst av allt äter han och sover. Men hur som helst är det riktigt roligt att träna katt också :D

Mvh Sabine

IngaTrnqvist
12/11/15, 10:29 PM
#19

#18 Spännande! Vad använder du som belöning? (a) 
Försöker träna min Nissekatt med, men han tar inte ens rått kycklinghjärta..

Suttit och redigerat bilder ikväll, samt för skojs skull suttit och bildgooglat på några bilder från min Flickr.. Hittar flertalet bilder på en rysk sida om havanaiser??😡

Det går framåt i vårat HtM-program i varje fall, han sätter positionsövergångarna såå snyggt nu! Nu behöver jag främst filma hela programmet för att kunna se helheten, samt fortsätta att jobba på att matcha musiken, då vissa rörelser är väldigt precisa.

Maleficum
12/11/15, 10:44 PM
#20

#17 Helt missat din fråga.

Kenzie hade tyvärr blivit smittad av Encephalitozoon cuniculi i livmodern. Det sätter sig ofta i ögonen då men blommade inte upp förrän han var ett halvår gammal (annars kan man ofta se det redan när de öppnar ögonen som små). Är en elak liten parasit som många kaniner bär på utan att visa symptom men kan sätta sig på nerver eller olika organ i kroppen och är i princip obotlig (om de inte själv lyckas slå ut det vilket har hänt).

Nu är han 1,5 år och än är han för övrigt helt frisk och oftast märker man inte ens att han är blind utan han springer på som en tok här hemma (går helt lös här inne).

Stoppar in en nyare film på honom när han bäddar i soffan :) Han gör det bara om jag slarvat med att plocka undan filtarna och kuddarna annars tar han bara en kort skuttrunda innan han hoppar ned igen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
meerschweinchen
12/15/15, 4:09 PM
#21

#19 Jag använder bara ett hundfoder som jag fick som pris i en rally tävling så eftersom Jackie inte äter det fodret passade det bra som godis och katterna älskar det😃Kycklinghjärta…. haha lite kräsen!

Roligt att det går bra med er träning, har ni tänkt tävla något i det? :) 

#20 Vilken sötnos du har! :D

Mvh Sabine

IngaTrnqvist
12/15/15, 5:46 PM
#22

#21 Avundsjuk på folk som har katter som tar torrfoder och godis haha. Nisskatt 
tar förvisso sånadär mjuka spannmålsgodisar ibland - när han vill, vilket inte är 
jätteofta x(

Planerar debut på dubbeltävlingen i Göteborg i början av februari :) Sen får vi se 
hur det går därifrån, om/när det blir mer tävlande. Vill få in lite rally med så att vi 
kan ta den där RLD N titeln någon gång, samt kommer ha valp i sommar så får se 
vad som hinns med.

Cahira
12/17/15, 11:32 PM
#23

#20 Men så söt! Och vilken jobbig parasit men lycklig ändå! :) 

#22 Garion stal hundfoder direkt han fick chansen så han jobbade på hundfoder, och hunden på kattfoder. xD

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

meerschweinchen
12/18/15, 6:04 PM
#24

#22 Vad roligt med tävling! :D Måste vara lite nyfiken… vad planerar du för valp? :)

Mvh Sabine

Cahira
12/18/15, 6:11 PM
#25

Missade att det var valpplaner på g! Nu är jag också nyfiken. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IngaTrnqvist
12/18/15, 10:41 PM
#26

Om det går som det är tänkt utökas familjen med en berger des pyrénées à face 
rase, en över 5 år gammal dröm som äntligen blir verklighet :)

Cahira
12/18/15, 11:12 PM
#27

Men åh vad kul! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
meerschweinchen
12/19/15, 10:47 AM
#28

Vad roligt! :D

Mvh Sabine

IngaTrnqvist
12/22/15, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Ja, jag är så taggad! Uppfödaren jag haft kontakt med och kombinationen känns perfekta, så jag hoppas verkligen att det finns en hane till mig där.

.. På tal om klickerträning, skulle fota till en trickartikel på min blogg idag, visst är han vackrast, eller inte? :D

IngaTrnqvist
12/31/15, 2:34 AM
#30

Orkar inte skapa en ny tråd så frågar här. Det är händelsevis inte någon som vet någon bra artikel på engelska om extern belöning? Någon? Cahira? 😇

Skriver en artikel till min blogg där det tas upp men orkar inte skriva en hel utläggning om det då det bara är en liten del av vad det handlar om.

Maleficum
12/31/15, 11:06 AM
#31

För första gången under hela Kenzies liv gick det superfort att klippa honom denna gång! Han låg superstilla och behövde inte ens vända på honom när jag skulle klippa "underredet" för det var bara att lyfta ett ben i taget för att komma åt!

Och hur lyckades jag nu helt plötsligt med detta? Gå från flera dagars små klippsessioner och massa "bråk" till endast två sessioner med en helt stillaliggande lugn kanin?

Svaret är mamma! Hon satt och massera Kenzies öron och klia honom på nos och huvud under hela tiden (han älskar att få sina öron masserade och kan ligga hur länge som helst och bara gosa).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cahira
1/9/16, 9:56 PM
#32

Jag har tyvärr ingen bra artikel på lager Inga. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
1/9/16, 10:03 PM
#33

#31 Skönt att det gick bra! :D

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: