Annons:
Etiketttricks-aktivering
Läst 1366 ggr
Cahira
2015-11-30 21:31

Hinderbana

Hur många här håller på med hinderbanor med sina djur? Varesig det är kaninhoppning, muslabyrint, agility eller parkour, jag vill höra! Vad är favorithindret? Vad jobbar ni på? Vad har ni för mål? Kanske behöver råd för att komma vidare? Bilder är såklart väldigt välkomnat!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
IngaTrnqvist
2015-12-01 18:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Kör agility och parkour med Brownie. Agilityn är utan tävlingsambitioner, men vi kör på ändå. Inte så mycket i agilityn som är klickat dock, främst 2x2-slalomen. Det roligaste hindret är vippen, utan tvekan. Men då har vi verkligen jobbat på att få den rolig då han var livrädd för det i början. Tunnlar är också alltid kul.

I parkouren så är nog det allra roligaste att på kommandot "hoppu!" hitta närmsta stubbe/sten/osv att hoppa upp på, kanske fixa ett fintsittande eller bugning, och få munnen proppad av torkat kött. ibland kan man göra det i förebyggande syfte också, kanske det regnar ännu mer godis. Vi har även ett ny parkour-ish trick, hangin' vilket är att han ska "hänga" med en tass på en gren, med huvudet och andra framtassen i luften. Har inte fått det på bild ännu, men gulligheten är i klass med hakanövningen 😍

Körde även enklare tunnlar och labyrinter med HampiLiten när hon var i livet.

Marieangelica
2015-12-01 21:25
#2

Vi håller på med agility (på hobbynivå än så länge). I vår hoppas jag dock på att gå en kurs och kicka igång träningen på riktigt. :) Just nu är alla hinder lika roliga. ;)

Leviosa
2015-12-05 10:48
#3

Agility och dog parkour :) Agilityn har vi inte kommit så långt i ännu men det blir mer till våren 😕

Cahira
2015-12-18 18:15
#4

Jag själv vill bygga hinderbana åt Apache och Frodo men det blir aldrig av. 😛 Vore så kul att ha saker att krypa under, saker att hoppa upp på eller hoppa över, ett slalom, något att springa runtom (typ träd), och vad annat man får plats med. :) 

Jag tänkte träna hästen att vandra på trä typ brygga men det verkar som att hon tränat sig själv. Hon stod nämligen på träplatån utanför katthuset med alla fyra ben. Och för att ge perspektiv, hon är ungefär lika lång ej huvudet räknat som det är mellan stolparna. 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

meerschweinchen
2015-12-18 18:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vi pysslar väl på lite med parkour här hemma skogen och även lite agility men har inte kommit så långt där ännu. Favoriten är nog att hoppa upp på saker för då ser man ju dessutom mycket bättre ;) 

#4 Haha hon tog tag i träningen själv! 😃

Mvh Sabine

Cahira
2015-12-18 18:56
#6

Jag älskar skogsparkour! Eller skogsagility eller vad man nu vill kalla det. :) 

Ja hon gjorde ju det! Hittade henne i skjulet igår, mitt emellan en gammal bil och en traktor och en åkgräsklippare, sparkade runt på nästan tomma oljedunkar och en hink och det skramlade så högt att jag trodde nåt allvarligt hänt men hon hade askul. Den hästen är kul! Hon leker fotboll med vattenkaret också när den är tom (plast den också) och verkar tycka att ljudet är jättekul! Hon har öppnat ett metallskåp och rev ut allt som fanns inuti, hon har fått tag i en kattbädd och lekte med den tills den var slaktad, jag har försökt hitta alla möjliga leksaker till henne men hon roar sig själv ändå. Har inte hittat något hon är rädd för ännu. 😛 Hon tycker det är askul att jaga korna också så får ha koll på henne. 🤐

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
meerschweinchen
2015-12-18 19:02
#7

Vilken underbar häst du verkar ha, ett litet busfrö. Så cool, många hästar undviker sådant som lever om och är ovant. Fin är hon också!

Mvh Sabine

Cahira
2015-12-18 19:08
#8

Ja hon är inte ens tränad på det heller, är bara en otroligt nyfiken sprallig liten unghäst. :) Därför jag vill klicka henne men har inte riktigt kommit igång än pga hälsan. Hoppas på en mild vinter så jag kan vara ute! :) Slippa flugor eller lera. :) Hon har öppnat grindar med kedja, det finns otroligt mycket resurser i det huvudet!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: