Annons:
Etikettallmänt-om-klickerträning
Läst 1052 ggr
Misscat
1/9/16, 12:09 PM

Är det bara hundar

Är det bara hundar sombklickertränas i denna grupp eller använder ni klicker till andra djur oxå?

Annons:
burmamys
1/9/16, 12:24 PM
#1

Jag klickertränar mina två burmakatter!🙂

Misscat
1/9/16, 12:43 PM
#2

Intressant. Finns det olika klickers?

Cahira
1/9/16, 9:27 PM
#3

Ja det finns olika klickers och ja alla djur är välkomna. :) Jag har klickat katt förr och har påbörjat häst och åsna samt att jag kommer klicka ko också. Ska bara få tid över när hälsan strulat lite. 

Vad gäller klickers så finns det en metallplatta man trycker på som har ett ganska skarpt högt ljud som vissa föredrar, och så finns det de med knapp i olika former. Jag har både en soft click för mina ljudkänsliga och sedan en annan med knapp för lite högre ljud. Jag behöver inte min soft click speciellt mycket längre men den har ett väldigt tyst ljud. Funkade toppen på valpen för att inte skrämma honom. :) De med knapp är lite svåra att höra utomhus så då kan en med metallplatta vara lite mer uppskattad men jag skippar klicker helt och hållet ute så det fungerar bra för mig. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

KickiG
2/7/16, 10:53 AM
#4

#3 Det här blir lite OT, men kom att tänka på det när du nämnde soft click. Jag hade i tiderna en klicker som blev "hes" efter en massa användning, den klickade helt enkelt jättetyst till slut. Som en kulspetspenna, typ.  Märkte på hyper-lättstressade dvärgpinschern jag hade då att den klickern i vissa fall fungerade bättre. Han blev helt enkelt tvungen att koncentrera sig lite extra för att höra klickern. Och det gjorde att han inte var så lätt distraherad av saker som hände runt honom.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

IngaTrnqvist
2/9/16, 11:28 AM
#5

Jag har klickat hamster, använde en klicker med lite mildare ljud, denna.

Dock hade jag bara henne ungefär 3 månader, så vi hann inte med så mycket.

molbojse
3/23/16, 6:50 PM
#6

Nejdå! Här klickar jag vår katt :D Han verkligen älskar det och gör oftast tricken innan jag ens hunnit uttala kommandot, haha! Det är både i praktiskt syfte och för att vi tycker det är kul. Dessutom hjälper det ju bandet mellan oss :)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
Maleficum
3/25/16, 9:55 AM
#7

Jag påbörjade klicka med min nuvarande kanin innan han blev blind. Har försökt enstaka gånger efter också men han är för fokuserad på att nosa sig till godiset för att ens registrera klicket så har gett upp för tillfället.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Frida B
4/26/16, 11:47 PM
#8

Försökte med mitt förra marsvin, han lärde sig att snurra :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Niiinah92
5/9/16, 12:54 AM
#9

Håller på att klicka in mina chillor 🙂

[Evilyn]
7/6/16, 8:49 PM
#10

Förutom hundarna, så använder jag klickerträning på våra hästar, får, get, gris och katt som fungerar jättebra :)

[Castlevania]1
7/15/16, 2:00 AM
#11

Vi klickerträna även hästarna, minigrisen och katten.

Upp till toppen
Annons: