Annons:
Etikettallmänt-om-klickerträning
Läst 1001 ggr
densomundrar
2016-02-29 12:52

Godis

Ni som använder godis vid träning, vad belönar ni med?

Annons:
taylor__lambert
2016-02-29 13:28
#1

Beror på vad vi ska träna, och vilket djur så klart. Vanlig träning kör jag med foder. Vill jag att djuret ska prestera använder jag något som luktar mycket och som jag vet att det djuret älskar. (jag klickar hund, kanin och gerbiler). Hänt att jag använt leksak till hunden men han är inte så föremålsintresserad att det inte ger bra resultat.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

densomundrar
2016-02-29 14:15
#2

Ja just, glömde att denna sida inte bara var för hundar. Ber om ursäkt :-)

IngaTrnqvist
2016-03-01 11:41
#3

Allt möjligt som finns tillgängligt, sen beror det lite på situation. Torkat kött, rått kött, spannmålsgodis, kattorrfoder, morotsbitar, vad som helst.
Katten kör jag spannmålsgodisarna som för hunden, det är det enda han tar (inte inte ens det duger alltid).

KickiG
2016-03-02 08:10
#4

Jag tränade min ena hund som var helt matgalen, och hade lätt för att bli tjock, med gurkbitar ibland. Och eftersom han så lätt blev fixerad vid maten, så var jag ibland tvungen att bolla med olika "värdefulla" godisar. Skulle han koncentrera sig på uppgiften var tråkiga godis ofta helt okej, varvat med någon korvbit för att hålla intresset uppe. Man visste ju aldrig om det kom gurka eller korv!

Sedan när vi flyttade träningen till svårare miljöer, så använde jag mera åtråvärda godis. Det bästa han visste var såna där små torkade fiskar som luktar helt jättestarkt.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: