Annons:
Etiketttricks-aktivering
Läst 1973 ggr
molbojse
11/10/16, 6:28 PM

Ser det bra ut?

Inte klickat Plus på evigheter men nu var det dags! Det här kom jag på 
av en slump när han öppnade lådan själv. Kommandot är alltså "öppna".

Skulle vilja ha lite input, dock. Ser det bra ut? Gör jag några fel, i så fall vad? Vad kan jag förbättra?
Jag vet att jag missar att klicka en gång i början och jag vet att jag klickar för sent en gång, men förutom det? Target sticken är borta, därför använder jag handen.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
Turast
11/17/16, 11:25 AM
#1

Nu är jag absolut ingen expert, men tänkte skriva vad jag tänkte på när jag såg videon.

Jag tänker att du har lagt på ordet/kommandot för tidigt, det känns som katten inte riiiiktigt förstår vad "öppna" betyder. Jag lägger inte på ord förrän djuret (i mitt fall hund) vet vad det är jag vill att den ska göra. När jag lägger på kommandot säger jag det samtidigt som djuret utför beteendet, inte innan eller efter. Så att när katten sätter tassen på och drar ut lådan så "öppna", det är då djuret förknippar rörelsen/beteendet med ordet :) 

Sedan testar jag efter ett tag att säga kommandot för att se om djuret har förstått vad det betyder, om inte så tränar jag mer på att lägga på kommandot.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

molbojse
11/17/16, 3:11 PM
#2

#1 Tack snälla för svar! :)
Att jag lägger på kommando för tidigt har jag faktiskt inte ens tänkt på. Tänkte först att ju snabbare jag lägger på kommando desto snabbare förstår han vad jag vill att han ska göra, haha. Men då ska jag tänka på det :D I klippet är det tredje gången vi testar på "öppna" och han började bli lite rastlös när jag filmade. De båda gångerna innan skötte han det mycket bättre, haha!

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Upp till toppen
Annons: