• Om iFokus
  • iFokus-bloggen
  • Intressesajter
  • Starta en sajt
  • Support
  • Logga in med Facebook
  • Bli medlem
  • Logga in
iFokus Hoppas du har en bra dag!
Reworking iFokus
  • Om sajten
  • Lexikon
  • Länkar
  • Medlemmar
  • Sök
  • A A
Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen Allmänt om klickerträning
Ny med klicker
10 svar

PennyTrollet
2019-07-22
Klickerträna häst
2 svar

Cahira
2016-10-03
Är det bara hundar
11 svar

Misscat
2016-07-15
Klicka in min hund han är ointresserad
4 svar

Lonewolf
2016-07-05
Belöning
2 svar

frijoh
2016-06-18
Hund som inte fattar ;)
4 svar

MarsvinsGrisarna
2016-06-03
Vill du bli ny sajtvärd?
0 svar

iFokus
2016-05-22
Vad fick dig att börja med klickerträning?
20 svar

Cahira
2016-03-23
Klickerträning av katt
6 svar

Huldan
2016-03-23
Passiv hund
13 svar

poodlelicious
2016-03-04
Godis
4 svar

densomundrar
2016-03-02
Klickerplaner i vinter?
12 svar

Cahira
2016-01-09
Klickertränar mitt ena marsvin Åzka ^^
1 svar

Dominic340
2015-10-02
Targetstick?
3 svar

Vevvis
2015-09-23
Samlingstråd: Godisbelöningar
3 svar

Cahira
2015-09-15

Nästa »

Beteenden Tricks & Aktivering Bilder och video OT Off Topic Om sajten/iFokus Tävlingar Köp/Sälj/Efterlyses

Wall of Fame

Denna Wall of Fame presenterar alla månadsvinnare i bildtävlingen. Läs mer »

Kaffesök

Att använda nosen är bland de bästa aktiveringarna vi kan ge våra hundar. Här tänkte jag dela med mig hur jag lär in kaffesök. Läs mer »

Träna passivitet och lugn hos hund

Det är lätt att glömma bort den viktiga passiviteten i sin iver att lära in trick och olika lydnadsmoment med sin hund. Vinsterna med en bra passivitet är stora - att träna stadga blir lättare och hundens arousal-nivå kan lättare hållas på en hanterbar nivå även i svårare situationer, som innan det är dags att explodera ut på agilitybanan. Läs mer »

TAGteach

Vi vet att klickerträning är ett suveränt sätt att träna djur. Inlärningspsykologiskt fungerar vi likadant, människor som djur. Därför tänkte vi nu ta upp TAGteach - en metodik som utnyttjar klickerträningens alla fördelar för att underlätta inlärning hos människor. Läs mer »

Klickerträning och operant betingning = samma sak?

Många sätter likhetstecken mellan dessa begrepp, men klickerträning är snarare en förgrening från operant betingning, en term som myntades av psykologen B.F. Skinner. Läs mer »

Beteendejustering - valp rädd för händer

Det är lätt att bli frustrerad som nybliven valpägare och lätt att glömma att saker som är självklara för oss inte är det för en valp. Händer som kommer farande för att klappa eller ta tag kan te sig läskigt och obehagligt. Men det går att vända det till att bli något valpen älskar. Läs mer »

Alla Hjärtans Dag-tävling!

Denna gång kör vi en fototävling. Kan dina hundar pussa varandra? Ditt marsvin uppvakta dig med ett godishjärta? Dina hästar kramas? Läs mer »

För ljudkänsliga eller döva djur

Många har svårt att använda klickerdosan som markör, då deras djur reagerar negativt på ljudet. I fallet med exempelvis en döv hund är det inte heller aktuellt med en klickerdosa. Ett alternativ kan vara en flicker! Läs mer »

Boktips: Skjut inte hunden

Skjut inte hunden är boken som jag alltid önskar att jag hade i bakfickan när jag diskuterar träningsmetoder, särskilt med en ”klickermotståndare”. Det är också en bok jag skulle kunna köpa hem flera exemplar av, för att kunna låna ut till människor omkring mig som väntar barn, skaffar hund, utbildar sig till lärare… Alla behöver ett eget exemplar. Läs mer »

Tricktävling!

Det är dags för ännu en tävling på Klickerträning i Fokus. Den här gången innebär utmaningen en kedja av beteenden. Läs mer »

Spela död!

Detta trick blir aldrig gammalt och är ofta efterfrågat - hur man lär in det eller om ens hund kan det. ;) Förhoppningsvis känner ni er lite klokare efter denna artikel. Läs mer »

Alla Hjärtans Dag-vinnaren

Med ett charmigt, kärleksfullt, väl utfört trick blev WornOut och katten Sockra med deras söta puss vinnare i Alla Hjärtans Dag-tävlingen. Läs mer »

Varför inte bara använda ett ord?

En vanlig fråga som jag får är varför man inte bara kan använda ett ord istället för en klicker. Många använder framgångsrikt ett ord i sin träning, men här ska vi ta upp lite varför en markör som klickern är mer effektiv. Läs mer »

Nya inlägg på iFokus

• krabbor
  • Tarot of the Golden Wheel.
  • Skriva anställningspapper och nyligen plussat
  • Tibetanska dödsboken som musik
  • Valp gillar inte promenader?
  • Jag förstår inte
  • En månad kvar till miljözon på Hornsgatan
  • Ibs symtom av endo
  • - Visa fler -
Om iFokus Mobilversion Annonsera Kontakta oss Support Användaravtal Skrivregler Cookies
iFokus logo

LONDON - NEW YORK - PARIS - MILANO - TOKYO - HONG KONG - RESTEN AV VÄRLDEN

© Copyright Internetfokus i Sverige AB

Tillbaka till toppen