Inlärning på olika platser
Nu är de väl för de mesta så att man gör olika inlärningar hemma tex sitt ligg ja man bruka börja hemma så att säga.. Men ibland kanske de händer att man börja på andra platser än hemma ex rutan, hopphinder ja de finns nog en del .. Nu var jag inte hemma men jag var ändå inomhus i lugn miljö utan störningar men liks förbannat så gick de så dåligt vilket jag aldrig upplevt hemma :/ alltid samma sak när jag vill träna hos mamma delvis för att det är stort med utrymme och ingen större störning där men till problemet… träningen blir alltid skit och jag blir på dåligt humör inte för att hunden gör fel utan mer för att jag inte förstår varför de aldrig går bra där :/ så min fråga till er har ni något sådant ställe där ni vet att de inte är lönt att träna för träningen inte blir bra? Och jag börjar nästan tro på de där med dålig chi xD
You can never change the past but you can do different in the future
Det kanske finns större störningar där än du själv uppfattar. Hundars luktsinne är ju så otroligt mycket bättre än vårt till exempel och det är ett viktigt sinne för dem, så det kan vara så "enkelt" att det finns distraherande lukter hos din mamma, som inte finns hemma hos dig. Eller så kan det ha hänt något på den platsen där det går dåligt. Något som gör att hunden känner olust till träning, har svårt att fokusera.
//Lina