Dålig kanin
Hej, min kanin har varigt dålig i magen i två veckors tid. Han har bajsat mycket, ofta och löst som luktar illa. Han har fortfarande rört på sig, ätit och druckit men han har magrat av massor. Han lyckas alltså inte behålla det han får i sig. Vi åkte in till veterinären och där fick han en spruta med vitamin tillskott och en ny tid till att kolla tände. Nu på kvällen har han mått väldigt dåligt. Han vill inte röra på sig och ville inte äta. Vi blötte upp lite pellets till honom men han åt bara typ en bit sen ville han inte ha mer. Då gav vi honom en godispinne och det tyckte han bättre om. Han äter långsammare och med mindre matlust än vanligt. Han vill heller inte röra på sig och har en bubblig/knorrande mage. Han är väldigt undernärd på grund av att han gått ner så mycket under dessa två veckor. Han är blandras mellan dvärgvädur och någon stor ras men väger mindre än våra renrasigt dvärgvädurar. Vad ska jag göra?
Åk akut till veterinären igen. De måste ta emot honom akut. Jag hade åkt redan idag istället för att vänta.
Mvh
Mig