tips på korsa tassarna tricket
hej har börjat lära min hund att korsa tassarna och han förstår tasstargeten och att det är höger tass han ska använda men så fort jag börjar avancera att flytta den över den andra tassen så flyttar han bara kroppen och använder höger tass så att han ändå inte korsar tassarna, jag tror att han tycker att det blir svårt för att han är ganska stel…om ni förstår vad jag menar av den krångliga beskrivningen, har ni några tips? ska jag skita i att klicka om han använder targeten, men rört kroppen istället för tassen för att komma åt targeten?
mvh Alexandra
Jag skulle nog jobba på en tass i taget så det inte blir så förvirrat och struligt. :)
Sedan för andra tassen skulle jag använda en ny target, typ post-it lapp för att vara tydligare. Då kan du sedan ha vardera target på vardera sida då du sätter ihop dom. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
det förstår jag och det är precis det jag gjort, jag förklarade det nog för struligt för du missförstog. Jag har bara kört med en tass hittils och fått honom till att han ska lägga den tassen på ett plastlock..så långt förstår han, det är när jag börjar flytta locket närmare den andra tassen (så att han måste korsa tassarna för att nå targeten) som det blir problem..då flyttar han hela kroppen istället för att lägga över den "bestämda" tassen över den andra, han liksom förflyttar kroppen åt sidled för att nå targeten med tassen istället för att bara enkelt lägga tassen över den andra. förstår du nu?
mvh Alexandra
Jaha! ☝️
Om du lägger locket ovanpå andra tassen, vad händer då?
Hur gammal är hunden?
då drar han undan tassen :/ han är 1 år och 10 månader
mvh Alexandra
Och om targeten ligger framför tårna på andra tassen? 🤔
då flyttar han i sidled, det känns lite som att det kan bero på att han är stel i frambenen på sättet hn rör sig
mvh Alexandra
Kan du kanske filma hur det ser ut? Måste sova nu (annan tidszon) men kan kolla imorgon eller när du har tid och se om jag får nån snilleblixt. :)
skulle va jätte snällt :) sov gott
mvh Alexandra
Natti. :)