Klickerträning iFokus

Klickerträning

Etiketttricks-aktivering
Läst 691 ggr
happygirls123
0

Ni som tränar häst?

Har ni något bra tips man kan lära en väldigt ivrig häst? Hon lär sig jätte snabbt! Men något som kan få henne att vänta med att få godis typ? Jag använder då en vanlig klicker men är ganska nybörjare på det här… Hon har hittills lärt sig give me 5 med nosen mot min hand och att se "fin" ut (hon lägger huvet på sen och typ gör någon konstig min) men jag vill lära henne mer.. Men då är hon så jobbig liksom ganska på och ska ha godis hela tiden.. Nåt tips?

Cahira
0

Du kan klicka in att hålla avstånd. Lära att backa eller helt enkelt vända bort huvudet så hästen inte blir så trängande. :) 

För framtida tricks kan du lära in en extern target, både typ musmatta eller bräda och targetstick, antingen en som verkligen är en pinne med boll på, eller typ pingisracket. 

Denna youtubeanvändare har en del bra videos som du kan kika igenom. :) http://www.youtube.com/watch?v=R_V64iUnc6Y

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

happygirls123
0

Tack för tipsen det verkade som en bra grej det där:D

Cahira
0

Ja jag tyckte det med. :) Väntar på bättre väder för att påbörja träning med min åsna. :)

happygirls123
0

Haha jag kan inte ta in den jag tränar själv… Hon är en 3 årig travare som har väldigt mycket energi så mamma eller pappa måste ta in henne åt mig ;) och oftast dom tre kompisarna hon har i hagen också;)

Cahira
0

Det kommer nog med tiden! :)

happygirls123
0

Haha ja;) nu så körs dom inte heller så dom är väldigt pigga hela tiden speciellt om man har godis med sig ;)

happygirls123
0

Är det någon som kan göra en step by step på typ enkel bugning och sådana saker? har inte hittat nåt och det gör et svårt för mig att komma vidare med min shettis då jag inte riktigt vet hur jag ska göra… :)

Cahira
0

Hört de som tränat med target och lagt lite bakom frambenen så då hästen försöker nå så får man en början av en bugning med lite tid, försök och tålamod. Men har inte sett några videos på det än.

happygirls123
0

Okej tack :)