Klickerträning iFokus

Klickerträning

Etiketttricks-aktivering
Läst 1160 ggr
Kelin
0

Skonsamma trick...

Min fantasi är slut.. Har fått besked om att min hund har diskbråck, det innebär ett väldigt stillsamt liv… Men han börjar bli så otroligt rastlös! Så vad finns det för trick som inte gör åverkan på ryggen? Börjat med att markera te, men de va inte jätte kul tydligen. Kom med förslag, allt ni kan komma på! Allt som kan stimulera uppskattas!

reverse
0

Sades det något mer konkret vad hunden inte får göra. Skillnad på en hund som exempelvis inte får hoppa, men göra annat, än en som kanske varken får hoppa eller böja sig åt sidorna, stå på bakbenen osv. Är det temporärt?

//Lina

Kelin
0

Tyvärr inte, någon han kommer ha för alltid. Inga snabba rörelser, inte springa, inte hoppa, inte vrida på ryggen speciellt mycket hmm.. Fick hem ett A4 papper på allt kanske glömde något :/ risken att det blir värre är stor, det mesta är förebyggande åtgärder! Men det är orättvist han lider av att ständigt tvingas vila :(

reverse
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Rimmar dåligt i mina öron med ett stillsamt liv för någon med diskbråck, borde vara extra viktigt att ha bra med muskler på kroppen och inte låta dem förtvina! Men ni kanske får någon slags rehab och så? Jag är inte utbildad på området, så jag ska inte lägga mig i för mycket. Men balansövningar borde ni kunna göra, detta är ganska stillsamt men kräver koncentration och underhåller även kroppen till viss del. Man måste ju inte balansera högt uppe på en plint eller så liksom, utan hålla det på en nivå där det inte blir hög belastning.

Fitpaws har ett sortiment med "core strength and body awareness tools". Jag har själv paw pods till min hund och dessa skulle kanske även passa för din hund. Tänker även att deras lägre wobble board, balance pad, rocker board och deras balance discs kanske kan vara något? Du kan ju kolla på utbudet själv. Kollar man videos där de används är det mycket att folk bara placerar hundarna på dem, men du kan istället använda shaping och free shaping för att få din hund att göra saker och på så vis trötta ut hunden mentalt.

//Lina

reverse
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kan du se när vi tränar med paw pods och jag shape:ar fram att Loke ska ställa varsin tass på vardera pod, tänkt att utökas även till bakbenen när han har bra koll på frambenen. 🙂

//Lina

Kelin
0

Toppen bra idé! Om någon vecka får vi börja gå promenader, men alla snabba rörelser kan göra att han knixar till ryggen och då blir den med stor sannolikhet värre. Sen blir det sjukgymnastik och massage morgon/kväll. Vart köpte du dina?

reverse
0

Jag köpte mina via Canis, när deras onlineshop fortfarande fanns. Nu får man nog beställa utrikes ifrån. Paw podsen hittar jag här, men det övriga sortimentet verkar knepigare att hitta

http://dogmania.se/traning

//Lina

reverse
0

//Lina

Cahira
0

Simträning för muskelstyrkande skulle jag rekommendera. Det avlastar vikt men låter musklerna jobba ändå. 

High 5, gimmie 10, växla ligg/sitt/stå, fotgående, sätta tassarna på dina fötter, spela död (ligga på sidan), städa undan leksaker…?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
0

Kasta ut godis i gräs eller snö, leta godis inomhus, godis i toarulle, Nina Ottosson leksaker! ☝️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.