Månadens trick?
För skojs skull och för inspiration kan vi börja köra månadens trick som man under en månad tränar på och kan be om hjälp och tips och lägga upp bilder eller film.
Detta är alltså inte en tävling utan mer en rolig sak ihop.
Så, för månaden november, vad vill ni börja med för trick? Önska gärna tricks som alla djur kan vara med på. Lagom lätt/lagom svårt. :) Är så tråkigt om vissa inte kan vara med för att de djuren inte kan fysiskt göra ett sånt trick. :) (Typ handstand på en häst)
Så, önska på så skapar vi detta tillsammans!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Kanske vinka? Det tänker jag att många djur borde klara av. :) (Kanske inte tex marsvin dock, svårt att hitta något för alla)
Jo det är svårt att hitta nåt för precis alla. Men så länge det är rätt så allmänt så kan fler delta iallafall. :) Och de med djur som inte kan göra förslagna tricks kan komma med andra förslag såklart. :)
Puttar denna, tycker att det skulle vara kul med månadens trick!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Ja det är sant! Detta hade jag glömt, varit så fullt upp. :)
Vi är gärna med!
Vad för trick kan man ta som funkar för både hundar, katter, kaniner, hästar, gerbiler m.m. så så många som möjligt kan vara med?
Target, slalom, att jobba ifrån föraren, hopp, apportering? Position är väl också väldigt generellt och tacksamt att anpassa?
Låter bra! Ska vi sparka igång en tråd för januari eller vänta till februari eller slå ihop januari + februari med en svårare eller en lättare då ca halva januari gått? 🤦♂️ Ursäkta snurrigheten!
Inte vänta, jag är arbetslös och uttråkad..
Kan ju börja nu och köra ända till slutet av februari, så kan vi köra ett svårare trick?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Okej, distansarbete it is! :)
#11 Då kommer jag dels att jobba med fjärren för klass II, sedan påbörja "springa ut till target" för att ha någon slags grund för rutan. Puh!
Jag är inte insatt i just det, så… Vad är det? Är det när hunden inte jobbar intill en utan ifrån en, typ står 10 meter bort och lägger sig på kommando?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Avstånd helt enkelt :) Hur stort avståndet är beror lite på hur långt i träningen man kommit och hur långt man siktar. :) Kan vara läggande/sättande/annat på avstånd, kan vara skickande till ett avstånd (typ runt ett träd) kan vara platsliggning och stadga… distansarbete kan man variera lite som man vill beroende på vad man har för planer. :)
Hurra, kul! Jag och herr kanin är med! Detta har vi aldrig jobbat med förut så det blir spännande. Gills det att lära in target att stå på som man sedan flyttar ifrån sig? :)
Skall hunden göra någonting ''där borta''?
Detta är bara för skojs skull så ni väljer själva hur ni vill tolka utmaningen utefter tid och svårighetsgrad utefter ert djur. :)
Jag och antagligen någon av mina hästar är med! Men jag fattar inte vad det är man ska göra haha och till när ska man göra det eller asså när börjar ett nytt "trick" ?
#18 Du kan träna hästen att backa eller hämta något på avstånd till exempel. :)