Tricks till kanin!
Hej!
Jag har börjat att klickerträna min kanin och jag undrar om jag kan få lite förslag på tricks att min lilla nin :)
Tack på förhand!
ingen som vet?😉🤔
Stå på bakbenen, snurra, backa, sitt namn är några :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Klicka in först, klick belöning klick belöning klick belöning osv tills kaninen verkar söka sig till klickern. Då kan du antingen vänta på ett beteende du vill bygga på (början på en snurr till exempel, stå på bakbenen eller vadsomhelst) och klicka in det. Eller locka fram ett beteende. Tänk babysteps, ha tålamod och låt det ta tid. Träna korta pass så det verkligen sjunker in.
Du kan lära in targetträning (ställa sig på en target typ liten pall eller musmatta eller postit lapp, eller dutta nos eller tass mot ena handen) som sedan kan bli diriktiv typ följa handen. Du kan lära in snurr, du kan lära in hopp över hinder, stå på bakbenen och lite allt möjligt. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Kan du filma sen när den har lärt sig ett trick och lägga upp här? Är väldigt nyfiken. :)
//Josephine :)
Jag tycker det är roligt att lära de hoppa. Idag satte jag upp ett litet hinder för min kanin och han lärde sig fort att hoppa=godis och så klickar jag direkt när han hoppar.
Jag hade tänkt lära han stå (han kan stå redan, till o med på tårna! men ska lära in som trick), snurra, puss och sådant! Puss verkar enkelt att lära in, liksom görra pussljud och luta sig ner så de nosar på munnen o då klickar man!
Putt!😃