Favoritbelöning?
Vad är era djurs favoritbelöningar?
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
typ allt ;) har en häst men har bara haft typ morötter och något kraft foder, juste havre är ju också gott :)
blodpudding är helt klart favoriterna för mina hundar.
Ett hem utan en hund är inget hem
Allt som ges från handen är supergott. Tror aldrig min har tvekat på nåt som jag gett honom. Avmaskningsmedicinen var lika god som godiset haha 😉
Nä, men jag tror största favoriten är ost och kyckling för min kille 🙂
Torkad blodpudding och skinka är favoriterna! Skinkost funkar också, men problemet blir att hon blir så hetsig när godiset är FÖR gott. Så det som funkar bäst är kattmat/hundmat tills hon förstår vad hon ska göra. Annars tappar hon lätt fokus och blir mer "godis! godis! godis!" och noll koncentration på något annat :)
När vi klickertränar använder vi bara godis, eftersom att vi tränat in att klickljudet betyder just matbelöning. Något favoritgodis har han inte, men han brukar få olika sorters torkat kött :)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Hund, hennes favorit är att bita tag i snöret och kasta med huvudet så hon slår sig själv med bollen i ansiktet. Inte superpraktiskt i klickerträning, man hinner inte med så många repetitioner om man bara använder den typen av belöning..
Intressant! :) Hästen Tindra föredrar morötter och åsnan Lizzie äääälskar ett hästgodis vi köpt med äppelsmak. :) Ska klicka in henne i sommar, har ännu bara testat vad hon föredrar än så länge. Tindra är inklickad men vi har bara tränat target än så länge.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag trodde att min hund gillade ost och kyckling bäst, tills jag råkade testa kattmat. Hon höll på att krypa ur skinnet av iver att göra allt hon kunde för att få godis.
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus
Köttbullar är favvisen! Sen kommer skinkan ;) torrfodret bara tittar min lilla på mig som om jag vore dum haha! ;)
Ost och rå lax står högt i kurs, men det gäller att variera. 😃
//Lina
Hund - rått kött =)
Kanin - Lottie äpple & morot pellets
När klickern används är det alltid matbelöning. Det absolut smarrigaste är nog köttbullar eller korv, men båda hundarna äter väl egentligen allt. Hanen gillar även kamplek och bollkastning, tiken gillar bara käk.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Min ena är inte kräsen, hon struntar i om det är godis, mat, matte, leksak, klicker eller beröm haha. 🙂 Gammeltanten är kräsen, beröm och gott godis som t.ex. korv passar damen. 🙂
- Nederlandse Kooikerhondje -
Jag har upptäckt att mina möss är galna i matolja. Bara sådan helt vanlig, behöver inte ens vara olivolja. Kanske inte det mest hälsosamma, men när jag smörjer springhjulet med matolja för att det inte ska gnissla så är de alla där och slickar på hjulet och knuffar undan varandra för att komma åt att slicka på den lilla pipetten jag har oljan i.
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus
Tygbollen i vanliga trix och lydnad. När han har mycket störning i typ ringen så äre köttbullar som gäller.
-
Mjukost med smak på tub. Hon gör allt man ber henne om och lite till ;)
Min ena pålle älskar banan! Upptäckte det efter att ha försökt lasta honom i 2 timmar: satte mig ner i transporten och åt en banan och helt plötsligt var hästen inne 😃 Min andra pålla äter ALLT. Inga problem att avmaska där inte 😉Katten är lite kräsen, där måste jag byta godis hela tiden, annars tröttnar han! Har inte kommit på något som han är sådär megaförtjust i än… (någon som har tips?).
Min kanin gör vad som helst för isbergssallad och vitkål :)