Klickerträning iFokus

Klickerträning

Etikettallmänt-om-klickerträning
Läst 847 ggr
slarvigt
1

Första shapingen

Jag har en schapendoes-tik på 11 veckor som jag har börjat klickerträna lite smått. I dag provade vi shaping för första gången och hon verkade förstå konceptet, även om hon trodde att jag ville att hon skulle titta ner när mitt mål egentligen var att hon skulle närma sig en leksak. Det hela slutade med att hon låg ner med hakan i golvet så om det varit mitt mål hade ju allt gått strålande :D Matte måste bli duktigare bara så kommer nog detta gå super sedan… Tillslut låg hon dock ner och bet på leksaken, så slutet gott allting gott ;)

[Cookie Monster]
3

" Lyckan som uppstår när det går vägen i träningen" 😃

slarvigt
0

Hihi, verkligen! I morgon ska vi prova att börja lära in fingertarget tänker jag :)

Cahira
1

Vad kul! Grattis!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

slarvigt
0

Tack :) Som #1 säger så är det verkligen kul när det går vägen :)

nashjamie
1

Håller med #1! Lyckan är total, obeskrivlig verkligen😂

Och jätteduktigt ts 🙂

slarvigt
0

Ja, verkligen :) I dag har vi börjat försöka med fingertarget. Ibland upprepade hon beteendet snabbt och ibland skällde hon bara av frustration. Får se typ i morgon hur mycket som landade i skallen :)

[Cookie Monster]
0

Hur går det med fingertarget? :)

Lojs
1

Tänk på att inte bara shejpa beteenden sommar med föremål att föremål att göra i början, det är lätt att hunden bara börjar leta grejer när man ska shejpa något. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

slarvigt
0

#7 Vi har bara övat en gång till och då duttade hon oftast på fingret, som förut, men slickar och nafsar också. I dag har vi också övat på "nej" och tidigare på "stanna". Känner mig splittrad, men det är så mycket som skulle underlättas om hon kunde sådana saker… "Nej" gjorde vi oerhörda framsteg i i dag. När hon får sin kvällsmat nu kanske vi ska använda den som belöning i träning också. Är lite rädd att hon ska bli tjock av allt godis också. Vill tillägga att vi vilar mycket också, därför det går sakta fram :) #8 Tack för tipset, det tänkte jag inte på!

reverse
0

Jag minns när jag först började klickerträna. Blev så exalterad över hur HIMLA BRA det gick att lära hunden saker, blev ett nytt trick varje dag under en period nästan. 😃

//Lina

slarvigt
0

#10 Hihi, jag har klickat min kanin innan, och känt samma glädje varje gång - men tror nog ändå att du hållit på lite längre ;) Blir så lycklig och stolt över mina fina djur :)

slarvigt
0

Nu är jag sådär löjligt stolt igen! :) Det känns som att valpen formligen exploderat i nya kunskaper senaste tiden (ungefär i samband med att jag började träna nya saker med henne igen, host host). Hon har fattat "stanna" (så länge inte matte sölar allt för länge), börjar få grepp om ligg och verkar helt ha fattat att när man vecklar ut filten så ska hon vara på den. Sitt kan hon helt nu och inkallning oftast… I går kväll började vi shapa "snurra" och kom till ett kvarts snurr typ :) Påminns i den här tråden att jag ju började med fingertarget - det har helt glömts bort! Är så stolt över lilla valpen ❤️