Få hästen att lägga sig ner
Märker att det inte är så jätte många som trick tränar hästar här men hur kan man lära hästen att lägga sig ner? Jag vet att man kan göra det genom att typ alltid ha godis och när den lägger sig så ger man godis men det finns väl något annat sett? Bild: Mirakel och Lizzy som börjat lära sig buga idag :))
Har tyvärr ingen aning. Kolla youtube eller nåt om du kan hitta svar där? :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Har kollat på youtube men det är ingen som lagt upp det som jag har hittat iallafall :/
Jag verkar tyvärr inte hitta något heller. :/
Vi är inte riktigt där en att börja träna sånt men det kanske har kommit upp något då ;)
Ja precis. :) Ska hålla ögonen öppna. :)
Man kan gå stegvis genom att börja lära hästen att buga. Sedan gå vidare på kompliment (bugar fast med båda frambenen på knä) och sedan ber man hästen att lägga sig ner genom att vrida huvudet på den :)
#6 tack så mycket för tipset!
Har faktiskt inte en aning, men hoppas ni kommer på ett sätt ändå! :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Jag håller på att lära min häst det just nu, vi har dock fastnat lite. Men jag började med att lära henne att sänka huvudet när jag skrapade lite i marken med sticken, gjorde sedan samma sak fast lät henne gå på en volt kring mig, klickade så fort hon tog ner huvudet. När hon förstod detta så krävde jag lite mer innan jag klickade och då började hon att gå runt och skrapa i marken, berömde det. Just nu går hon löst runt med mulen i marken och skrapar med båda framhovarna, dock har vi bara tränat detta 4 korta pass. Jag blev lite inspirerad videon jag länkar till :)