Vill bara berätta
Jag skapade en ny blogg om just klickerträning på mina tjejer. Ni får gärna följa den. Har ingen Bloglovin ännu men det kommer.
Egentligen en dokumentation för mig men någon annan kanske är intresserade. Tack för att ni tror på mig angående detta.
Bloggen hittar ni här. :D
Vad kul att du ska prova detta!
Ska verkligen bli spännande att läsa fortsättningen!
Tack. Det känns så sporrande iaf med detta. Väntar på att dom andra två barnen skall komma hem så jag får testa på dom med. :D

kul ide, men själv skulle jag aldrig vilja att mamma ''tränade'' mig som ett djur
Dock är de ju yngre.. Haha
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
Nja inte träna på att lyda utan att uppmuntra dom att tex lära sig läsa eller klara av att knyta skorna.

Ja jag fattar vad du menar
men själv skulle jag bli helt galen på att höra klickdjudet^^ haha ifall det skulle användas mot mig iaf. JAG skulle inte vilja tänka ungefär *click* '' åhh! Godbit!''
Hihi men dock skulle jag nog göra det ifall jag var yngre..
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
#5 Tror inte det är tänkt att använda själva klickern utan "filosofin" om klickerträning.
Iaf vad jag kan utläsa av denna tråd.
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.

ja, jag förstår. Ändå inget som tilltalar mig 
Men en toppenide som klart är värt för andra att försöka!
Från mig^^
#7 Nej det förstår jag. Tanken på att bli tränad av sina föräldrar är ju lite lustig, minst sagt. Men alla föräldrar uppfostrar ju sina barn på något vis (eller ja, förhoppningsvis så gör alla föräldrar det. men vissa gånger tvivlar jag) så varför inte testa på detta. Eller positiv försärkning iaf.
Okej, jag hade fel. Upptäckte det så fort jag öppnade bloggen, haha. Klickern ska visst änvändas :P
Jag har sett videoklipp där man använder en faktisk klicker även på barn. Men som alltid så är det ju inte nödvändigt att ha en klicker för att vara klickertränare. Som det står i artikeln här om "vad är klickerträning" så krävs det mer än en pryl i handen för att vara klickertränare, det är ju själva tänket med positiv förstärkning/negativ bestraffning och att inte använda sig av negativ förstärkning/positiv bestraffning… Om man sedan har en klicker, visselpipa eller säger "bra" eller något annat spelar ingen roll.
Olika sätt att fostra/träna
1. Gör jag fel på matteläxan blir pappa arg och skäller på mig och säger att jag blir utan veckopeng om jag kommer hem med fel på matteprovet. Jag gör allt jag kan för att inte göra fel. Blir det ändå fel på matteprovet sedan känns det obehagligt att gå hem. (EJ klickermetoden)
2. Gör jag fel på matteläxan konstaterar pappa att nu blev det lite fel, utan att göra någon större sak av det. Det händer varken något trevligt eller otrevligt. Vi fortsätter så det blir rätt. Kommer jag hem med fel på provet blir det heller ingen större sak av det. Gör jag rätt får jag däremot mycket beröm och kommer jag hem med alla rätt på matteprovet så vet jag att det alltid händer något kul. (Extra veckopeng, godis på en onsdag!, utflykt till Gröna Lund…). Jag gör allt jag kan för att göra rätt. (Klickerfilosofi)
3. Gör jag fel på matteläxan blir pappa arg och skäller och säger att jag blir utan veckopeng om jag kommer hem med fel på matteprovet. Gör jag rätt får jag däremot mycket beröm. Har jag trots allt fel på matteprovet känns det obehagligt att gå hem. Har jag alla rätt vet jag dock att det kommer hända något trevligt. Det känns bra så länge det går bra, men jag är känner oro och stress över att det kan gå fel och det då kanske blir obehagligt. (En kombination av båda sätten)
//Lina
#10 Tack för bra förtydligande! :)
Säger bara TAGteach :D Kolla youtube :D
http://4fota.se
Hihi 4-åringen är lustig. Igår kväll ville hon att vi skulle klicka. Hon hade ritat upp bokstäver på ett papper (precis som vi gjorde förra gången). Det tog ett tag innan jag förstod vad hon ville. Hon var sååå stolt när jag klickade när hon sa bokstäverna rätt. Och dom hon inte kunde så sa jag före och sen härmade hon mig.
Hon är bara för söt.