Nybörjar-klicker
Hej!
Jag är som sagt nybörjare med klicker och min hund också. Nu undrar jag lite om ni har några förslag på hur man trappar upp träningen. Jag vill ju en hel massa, och säkert min hund också, men jag vill inte göra det för svårt för oss båda i början.
Som säkert de flesta andra hundar kan han sitt, ligg, stanna (både stanna i position, även om det inte är vattentätt, och stanna som kommando), tass- och nostarget.
Nu är frågan, har ni några förslag på vad som ska vara nästa steg? Jag har börjat med "backa" och det går framåt, men kanske är det några fler grundläggande han ska få in? Som fot, spela död etc. Och hur många tricks rekommenderar ni att man jobbar på samtidigt. Att bara ha ett trick blir tråkigt både för honom och för mig, men har ni några förslag?
Han är trött på att följa sin nostarget och tasstargeten är roligare att leka med nu när han inte behöver tänka på det. Vore roligt med lite input!
/Zorita
Jag fick de här toppentipsen :-) http://klickertraning.ifokus.se/discussions/4dc705e5d4ebea6d71003e40-era-topp10-klickfardigheter#discussions-2 Lycka till!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Oh vilken bra tråd! Tack för tipset.