Klickerträning iFokus

Klickerträning

Etikettallmänt-om-klickerträning
Läst 1105 ggr
dragonstar
0

Klickerträna katt

jag fick i måndags hem min första egenägda kattunge, hon är en Cornish rex med massor av sprall i sig.

I går kväll kom jag på mig själv att fundera runt att klickerträna henne, och i morse när hon promt vilel ha min cornflakes bestämde jagm ig att pröva.

Jag lär henne nu att koppla klicket med belöning.

Nu nudrar jag om ni har några tipps på vad man kna belöna med, funderar på blötboder men det blir så kladdigt. Jag ska tästa köttbullar men är samtidigt osäker på om henens mage tål det.

Någon som har några tipps?

Tänker mig att jag ska använde klickern som stimmulas och samtidigt lära henen att välja klöspelare och egna leksaker framför soffan. Kanske öven sitt, kom och andra komandon som under utställnign kan vara bra att ha.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Kalendula
0

Pröva med tillagad kyckling eller skaldjur Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

dragonstar
0

Du det var en bra ide =) Det går ju att få små munsbitar av.

Hur är det med korv och köttbulalr funade på vår hund men klarar en kattmage det?

Kalendula
0

Jag hade nog väntat med korv o köttbullar ett tag, det är ju så mycket tillsattsämnen o salt o kryddor i dem.

Kycklingen o skaldjuren kan du ju tillaga utan salt o kryddor. Det är bara att steka i osaltat smör.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

dragonstar
0

Ja jag kan ju koka en kycklingfile i vatten, det blir ju jättebra sen bar tärna upp!

Kalendula
0

Ja, så enkelt o bra Skrattande

Sehvrin
0

Detta är godis som jag använder som är helt ok enligt mina katter (med det bästa först, även om det varierar mellan katterna, så jag tar nåt medelvärde)

Leverpastej
Rökt kalkon eller skinka
Whiskas Temptations
Planet Pet society (riktigt bra kattgodis då det enbart är torkat kött)
Vitakraft: Cat-stick 
Torrfoder (annat än det de får till mat)

Det är typ det jag använder, men jag försöker variera mig så mycket som möjligt och inte ge stora bitar av varje sak.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

dragonstar
0

LHar fått masor ider därmed =9 torr att detta komerm gå galant bar ajg är ihärdig nog =)

Sophey
0

Jag anvander mig av iller torrfoder (som ar en favorit) annars blir der nagot torrfoder eller en bit kalkon da jag forsoker undvika tillagad mat med starkelser och kolhydrater.

Medarbetare på matlust