Klickerträning iFokus

Klickerträning

Etikettallmänt-om-klickerträning
Läst 1039 ggr
[Zorita]
2011-08-18 16:30
0

Lydnad

Seth har nu blivit duktig på klickern och tycker det är roligt att lära sig nya saker. Däremot har han blivit lite svårhanterlig på senaste tiden, han har massvis med energi trots långa springturer och trickträning.

Därför tänkte jag att jag vill börja träna lydnad med honom. Jag tror han skulle vara jätteduktig på det. Tyvärr finns ingen tränare i närheten som jag vill gå till (och har dåligt med pengar), så jag tar emot alla tips jag kan!

Givetvis vill jag använda klicker i allt. Har börjat klicka in fot men det går lite långsamt, han tittar alltid framåt, väntar med ögonkontakt och mister lätt fokus trots favvogodis och att jag bara tar ett steg i taget. Några tips för att få upp intresset?

Jag klickar också in att stanna i position och använder omvänd lockning?

Några tips på vad man ska träna in för lydnad? Eventuella tävlingar ligger långt i framtiden, men det vore ju riktigt kul att ha något att jobba mot…

Maja2
2011-08-20 19:31
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kolla på youtube, lydnad klass 1, där kan du få tips, ja.. även klass II givetvis :)

[Zorita]
2011-08-20 20:33
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oh super, tack för tipset! Jag har blivit riktigt sugen nu på att träna in detta ordentligt. Just nu har vi gäster, men så snart de åkt ska vi sätta igång!