Klickerträning iFokus

Klickerträning

Etikettallmänt-om-klickerträning
Läst 1414 ggr
Cochon
0

Börja klickerträna =)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Halloj
Jag är super sugen på att börja klickerträna, och är totalt nybörjare. Jag tänkte börja med mina två kaniner Kito & Kapell (eller eftersom det är första gången jag klickertränar ska jag kanske bara koncentrera mig på en kanin?).
Hur som helst, jag har börjat så smått med att ge dem små äpplebitar och klicka när dem får det, jag har gjort det i 3 dagar nu (inte så länge alltså), men hur vet jag att de har fattat att klicket är positivt? Och hur länge ska varje "pass" vara? Alltså så dem inte blir trötta på det hela och bara tycker jag är jobbig.

//:Cochon

P.S. Ni får gärna ge lite allmäna tips också om klickerträna kaniner. :)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

fenixthebasketcase
0

Du kan klicka dom tio gånger, tre gånger om dagen. Morgon, middag, kväll i någon dag till. Du ser när dom är inklickade när du klickar - får du en direkt reaktion så sitter det där! Passen bör inte vara längre än 2-5 minuter, beror på hur svårt det är och hur trötta dom blir. Sen är det viktigt att vila i ca 10 minuter. Lycka till!

Cochon
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Vad menar du med klicka dem 10 gånger? Att jag ska ge dem 10 äpplebitar? (förlåt är lite trög… :$)
Måste man göra det tre gånger om dagen? Kommer först hem från skolan vid 4 på eftermiddagen så det blir lite tajt, speciellt det passet på morgnen…
Hursom helst, super tack för svar! :D

En sak till, var bör man göra klickandet. Alltså på ett ställe där de är bara är kaninen och jag eller det gör ingeting om kaninen kan se andra kaniner?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

fenixthebasketcase
0

Klick - godis, klick - godis , klick - godis, klick - godis , klick - godis, klick - godis ,klick - godis, klick - godis , klick - godis, klick - godis! :)

Nä, man måste inte! Du kan ta ett pass när du kommer hem och ett innan du går och lägger dig. Men desto oftare, desto bättre - i inklickningsfasen.

När du klickar in henne/honom ska det vara noll störningar. Bara du och kaninen i ett rum som är tyst. Sen bygger du på störningarna efter hand. Till slut ska du kunna stå i vilket miljö som helst och när du klickar så ska du få full fokus på direkten. Annars har dom inte blivit riktigt inklickade. Skulle fallet vara så, då börjar man om med en lite lättare störning tills man uppnår full störning.