Klickerträning iFokus

Klickerträning

Etikettbilder-och-video
Läst 1886 ggr
[MinRonja]
0

Klickerträna kanin?

Är det någon härinne som klickertränar sin kanin? Hur gör ni? Om kaninen är äldre än 1år, funkar det inte då? OM någon klickertränar sin kanin, lägg gärna upp video då. :)

Fridaaaa
0

Aldrig försent att börja klickerträna.

Fungerar samma sätt som på t.ex hund. Jag ska börja klickerträna min kanin som är 13 veckor och en av mina andra som är 1 år och den andra snart 2 år (de 2 andra kaninerna jag med har är inte lönt, då dem inte alls är intresserade)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MinRonja]
0

Okej, då ska jag testa någon dag då!

PetraKarin
0

Jag ska också börja klickertrna min kanin, planerar att variera belöningarna rikligt, med olika sorters ätbart alltså, då han gillar mycket så jag hoppas på att han är lättmotiverad :)

[MinRonja]
0

Min kanin gillar också mycket, men får se om hon tycker det är kul annars slutar jag med klickerträning:)

dragonstar
0

Jag har ingen kanin själv men ska börja träan min katt. Tipps på saker du kan tästa med vore ju.

Morotsbitar, Mjölkpistiller, Solrosfrön, salladsblad, paprikabitar,äppelbitar, pellets (är inte jätteduktig på vad kaniner brukar få äta)

Men du får säkert mycket bättre tipps av andra som kan detta =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[MinRonja]
0

Okej tack för tipset! Jag har inte börjat ännu men så småningom så!:D Har också katter härhemma, men tror INTE våra katter är så speciellt intresserade ^.^

Fridaaaa
0

#5 Solrosfrön ska man undvika, mjölpistiller också till kaniner ;)

dragonstar
0

#7 misstänkte att det kanske inte var så superbra. Det är ju så jäkla mycket fett i solrosfrön. Och mjölkpistiller ja det talar ltie för sej själv…

=) MAn lär sig nytt varje dag

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Fridaaaa
0

#8 Ja dem är ju detGlad
Ja man lär sig något nytt varje dag Flört

[Agilityvovven]
0

*tassavtryck*

torpetskaniner
0

Jag har börjat klickerträna mina 4 kaniner lite smått. Jag ger mina persiljepellets, nyttigt och dessutom omtyckt :)

Annars kan du variera med t.ex. torkad frukt i små mängder, torkade örtkvistar (persilja, hallonblad, smultronblad) och kanske färsk frukt då och då.

Tänk på att inte klickerträna för länge, börja smått. T.ex. kan du börja med "stå upp" och "kryp". Säg då orden, sen visar du med handen med en godis i. Sen efter ett par gånger kan du ta bort godisen och ge efter kaninen gjort tricket :)

Det är så här jag tränar/belönar iallafall.

[Momiji]
0

Sätter ett tassavtryck här, har själv tänkt att börja klickerträna mina kaniner

Kristall
0

Klickertränade min förra hane när han fick flytta in, han var då 1½ år gammal. Gick väldigt bra, han lärde sig otroligt fort och verkade uppskatta det :)

Hann lära honom upp, spin, hoppa upp/ner i famnen, upp/ner på olika saker, "skaka tass" och inkallning, hade hunnit mycket längre om det inte vore för att han blev sjuk :/

Men ja, kaniner är smartare än man tror, det gäller bara att hitta en tillräckligt bra motivering för dem. Vissa är rent hopplösa att träna med dock, då de helt enkelt inte finner vare sig människan eller belöningen intressanta. Men jag skulle säga att de allra flesta kaniner går att träna med :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Sweety
0

Tass Oskyldig

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Emmisan
0

Jag började träna en av mina kaniner för något år sedan, men fick avbrytas pga att hon blev sjuk. Men nu är hon frisk och 6-7 år gammal och idag (andra träningsdagen) så var hon jätte duktig. Stora framsteg från igår.

kika på kanin iFokus där har jag en tråd på "bur och aktivering" "Klicktränings resa med Rosie och pigg" där kan du läsa om min lilla resa med klickerträning :)

(Här har jag även et klipp från idag där jag visar Rosie på träningen)

Mvh Emma Tange