Ken Ramirez till Nordens Ark
Den 26-27e november hålls en unik utbildningshelg på Nordens Ark.
Helgen börjar på lördagen med en exklusiv rundtur i parken där vi bland annat får se hur några av de fantastiska djuren tränas och fortsätter på söndagen med en heldag med Ken Ramirez då han föreläser och visar hur han tränar djur och vikten av djurträning.
Anordnare av helgen är Emma Nygren som är rovdjurskötare och bevarandebiolog på Nordens Ark, Eva Bertilsson som driver Carpe Momentum, utbildning i positiv förstärkning och TAGteach, och Eva-Marie Wergård, doktorerande inom, bland annat, primatetologi och känd agilityinstruktör.
Ken Ramirez är en rockstar inom djurträning med positiv förstärkning och djurträning som berikning och ett måste för djurs välfärd.
Ken Ramirez har stor erfarenhet av att utbilda alla sorts djur, och människor, han har tränat bland annat sällskapsdjur, tjänstehundar, akvariedjur och djurparksdjur.
Idag är Ken Ramirez ansvarig för djuren och djurträningen vid Shedd Aquarium i Chicago och håller föreläsningar och utbildningar världen över.
Läs mer och anmäl på KenRamirez2011.wordpress.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Video med klipp från Ken Ramirez Tvserie Talk to the Animals som sändes 2004-2006 i Australien och Nya Zeeland.
I TV-serien besöker Ken Ramirez och hans kollegor sällskapsdjurägare och hjälper dem att träna sina djur på samma sätt som de tränar djur på akvarier och djurparker.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är ett video med klipp från Shedd Aqariums show _Pet Training the Shedd Way.
_Pet Training the Shedd Way var ett program som tog in och tränade övergivna hundar som de sedan adopterade ut. Med showen hoppades de inspirera djurägare till bättre träning, upplysa om vikten av träning som en del i ansvarasfullt djurägande och upplysa om situationen hos hundstall och för övergivna hundar.
Intressant! Synd att jag är i fel ände av landet. =9
//Lina
#3 Men det hindrar väl inte? Det är ju en hel helggrej med möjlighet till prisvärd övernattning 
Vet du vad det är för pris? Lite sugen eftersom det inte är långt härifrån och jag har alltid velat gå på ken ramirez föreläsning.
Medarbetare på westernridning.ifokus
1550 sek stod det i den engelska delen av sidan TS länkade till, (hittade det inte under den svenska informationssidan förut i alla fall), sedan tillkommer eventuellt boende och sådant.
//Lina
#6 Aha.. tänkte inte ens på att kolla den engelska biten, kändes lite långsökt att det skulle stå svenskt pris på den engelska sidan när det inte ens gjorde det på den svenska =S Hehe…
Medarbetare på westernridning.ifokus
Nä, jag tänkte detsamma, men kollade till slut i alla fall. 
//Lina
Haha, ni får ju scrolla lite bara!
Det står på förstasidan, "hem", "Kurshelgen kostar 1550 kr inkl lunch (söndag) och fika".
Boende kan man också boka rätt billigt, alternativen står i högerspalten. Sen fyller man i om man vill boka boende där i anmälningsformuläret. Men jag kan tänka mig att man kan boka enligt det erbjudanet efter anmälan också, om man inte vet hur man vill göra. Så länge det finns plats.
Jag valde "Säng i 4-bäddsrum 435 kr".
Jag såg nu att jag hade länkat lite knasigt, jag hade länkat till sidan Ytterligare Information så om ni inte bläddrat själva till Hem är det inte konstigt att ni inte hittat betalnings- och anmälningsinformationen.
Jag har ändrat länken i huvudinlägget nu.
Jag är så himla besviken att jag inte kan den helgen. Tror det blir en höjdare.
Sista anmälningsdag är nu på fredag!