Olika trix mm...
Jag håller på med agility.Nu känner han till hindren.Men han behöver träna lite till.Men senare när han har lärt sig det så vet jag inte vad jag kan träna.Jag tränar med min dvärghamster.Och jag ska nog försöka rulla rullar och/eller ringa i klockor.Men har ni några tips på vad mer man kan lära en hamster i så fall hur?
Tack i förväg.
Ps:på bilden ser ni vilka agility hinder jag har dock ska jag byta ut toarullarna mot genomskinliga rör.
//Flöffo
Snurra, sitt fint och skaka tass? Vet inte ifall det funkar på hamstrar, men på råttor iaf :)
Hoppa upp på något på kommando eller putta på något? :D
hur tränar man det?
//Flöffo
#2 Det finns två sätt. 1: Du väntar tills hamstern gör det du vill, det kan du lätt göra med " putta " ( Ställ upp en toa-rulle t.ex och vänta tills hamstern nuddar den ) men kan vara svårare med skaka tass.
2: Du lockar hamstern till att göra som du vill. Typ ta en godis och få hamstern att snurra och då klickar du och ger godis :) På skaka tass får du typ ta en godis i handen och sen stänga den och så får hamstern själv lista ut vad den ska göra, och så fort den lyfter på tassen ( För att krafsa på handen ) så klickar du :)
Sen är tålamod viktigt, det ska vara kul att träna! :D
#3 okej tack
//Flöffo
#1 det tror jag går min hamster kan snurra,stå på två ben och komma när man roppar.Men tass vet jag inte
//Flöffo
nu kan ha tass ocksa bara sa ni vet
//Flöffo
han
//Flöffo
#6 Härligt! Filma gärna och lägg upp ifall du känner för't! :D
Det gör jag gärna.
//Flöffo
Vilka fina hinder du gjort :) Kul att klickerträna hamster :)
Tack jag det är roligt 
//Flöffo
verkar enkelt att ''bygga'' hindrerna :) synd att det inte är så lätt till kaniner ^^
#12 Ja det är inte svårt.Mm det är nog lite svårare med kaniner men jag vet inte.
//Flöffo
hAHA JA DET ÄR DET :)