Gå vidare
Hej på er alla!
Jag tränar en 5 månaders liten kille några dagar i veckan.
Vi har just lärt in klickern och den sitter som en smäck- har tränat med target stick och nu undrar jag hur jag kan gå vidare.
Har prövat på lite shejping utan vidare resultat. Kan vara pga min okunskap. Har försökt läsa det mesta, men tycker det är svårare i praktiken. Hur som helst tyckte både jag och hunden att target-stickan var ett jätteroligt redskap.
Någon som har ett bra tips på hur jag kan gå vidare i träningen?
Han är ju trots allt rätt så ung.
Har försökt använda klickern när vi är ute också- och klicka när han går i rätt position.
Kan tillägga att det är en hund jag tränar!
Ingen katt eller marsvin eller get ;)
Är det något särskilt du vill "gå vidare" med? 
//Lina
#2- Nja, mest vill jag väl bara att han än mer ska förstå vad det innebär, och att jag blir mer säker på klickerträningen :)
Jag tror att canis e-postkurs kan vara en bra guide i hur gå vidare.
Där börjar det just med inklickning och targetstick och sen kommer förslag på vad man kan fortsätta med och utförliga instruktioner och tips.
Klicka på http://www.canis.se/
sen fyller du i din e-postadress i rutan till höger, precis under den gula menyraden. Till en början får du en lektion om dagen, sedan en lektion i veckan tills du har fått 22 lektioner.
Utför du alla övningar och lär dig och hunden allt som canis i den här kursen föreslår har du massor att bygga vidare på sedan :)
#4- Tack för tipset! :)