Hur shejpa snurra/spinn?
Har ni något tips steg för steg hur man kan lära hunden snurra? Hon snurrar fint när jag har hennes matskål och ska ställa den på golvet. Men att lära henne med hjälp av godis eller target då snurrar hon inte alltid utan vrider på huvudet. Jag sitter ofta på golvet men tänkte testa visa med target/godis när jag står bredvid henne.
Hon kan sätta sig eller bara stanna, ibland snurrar hon hela varv. Hon är en tax som älskar klicker men kan det vara hennes långa rygg som gör att hon inte snurrar rätt?
Men om man ville shejlpa hur skulle ni göra? Tack!

Ingen?
Om du redan har huvudvridning - vad händer om du då exempelvis klicka/belönar detta några gånger och sedan väntar ut henne? De flesta hundar brukar bli frustrerade när klicket inte kommer som väntat och de tar då i lite extra och kanske gör hon då en större vridning som du kan fånga. När hon ger det säkert höjer du kritererna igen och kräver större vridning. Ibland krävs det jättemånga små steg för att de ska greppa, ibland kan man ha turen att hunden direkt blir såpass frustrerad att den snurrar ett helt varv och då är det bara att fångafångafånga! 
//Lina

Tack! Jag har testat att klicka för att hon vrider men det händer inget mer :P